هواوی تنها نماند: حمایت سفت و سخت کاربران چینی از کمپانی محبوبشان

روز گذشته به عنوان یک روز سیاه و تلخ در تاریخچه کمپانی بزرگ هواوی ثبت شد. جنگ اقتصادی صورت گرفته بین امریکا و چین حالا به در حال آسیب رساندن به دنیای تکنولوژی و سازندگان عظیم این حوزه است و هواوی به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی های چین و جهان، اکنون در مرکز مهلکه قرار گرفته و دچار چالش جدی شده است.

گوگل با پیوستن به دیگر شرکت های تحریم کننده هواوی و لغو حق لایسنس اندروید برای سازنده چینی همگان را غافل گیر کرد. حال انتشار بروزرسانی ها، بهره گیری از گوگل پلی و انبوهی از سرویس های گوگل برای دستگاه های دچار حاله ای از ابهامات گرفته است. اما این پایان روز تلخ هواوی نبود. در ادامه شاهد خبری مبنی بر تحریم هواوی توسط تراشه سازان امریکایی از جمله اینتل، کوالکام، برودکام غیره بودیم.

واکنش طرفداران هواوی به خصوص کاربران چینی در فضای مجازی به این اتفاقات جالب بوده است. کاربران چینی شبکه های اجتماعی مانند Weibo و Douyin را مکانی برای حمایت از کمپانی هواوی انتخاب کرده اند و با انتشار پست های حمایتی به همراه هشتگ هایی مانند “هواوی برای تامین تراشه به سازندگان امریکایی نیاز ندارد” یا “هواوی سیستم عامل اختصاصی خود را توسعه داده است” منتشر کرده اند و با این صحبت ها نقشی در تنش های میان امریکا و چین ایفا کرده اند.

به عقیده کاربران چینی، هواوی قادر است تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کند و تحریم توسط شرکت های امریکایی تاثیری بر روی این کمپانی نخواهد داشت. هواوی از یکی از قطب های اقتصاد چین به شمار میرود و باید دید اتفاقات پیش آمده، میتواند به این کمپانی قدرتمند آسیبی بزند یا خیر.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد

سامسونگ دو سایز دیگر از حلقه گلکسی را عرضه می‌کند