وضعیت قرمز برای هواوی با قطع همکاری تراشه سازان آمریکایی

داغ ترین خبر امروز دنیای تکنولوژی، تحریم هواوی توسط کمپانی گوگل بود تا اوضاع برای غول چینی قمر در عقرب شود. اما حالا این کمپانی با نگرانی ها و چالش های بیشتری روبرو است. به گزارش بلومبرگ، تراشه سازان آمریکایی از جمله شرکت های اینتل، کوالکام، برودکام و زایلینکس اعلام کرده اند که دیگر برای هواوی تراشه تامین نخواهند کرد و بدین ترتیب از اساسی ترین قطعات دستگاه های خود محروم خواهد شد.

علاوه بر این، Nikkei گزارش داده است که اینفینئون، کمپانی آلمانی تولید کننده تجهیزات الکترونیکی و نیمه هادی نیز بدون اخطار قبلی، عرضه بعضی از محصولات خود به هواوی را متوقف کرده است. هر چند سخنگوی کمپانی اعلام کرده است که اکثر محصولات این کمپانی داخل لیست سیاه امریکا قرار ندارند.

اثرات مربوط به جنگ تجاری صورت گرفته بین امریکا و چین که دائما در حال تشدید است میتواند به طوری جدی به کمپانی هواوی آسیب برساند. هواوی در تولید برخی محصولات مانند کامپیوترهای شخصی همچون میت بوک ایکس به تراشه های اینتل وابسته است. برودکام و زایلینکس نیز تراشه های مرتبط با تجهیزات مخابراتی این شرکت را تامین میکنند. اما در حالی که هواوی خود اکثر تراشه ها را برای گوشی های هوشمند خود تولید میکند، با این حال به برخی از تراشه های ساخت کوالکام نیز نیاز دارد.

گفته میشود که هواوی خود را برای چنین وضعیتی از قبل آماده کرده بوده و تراشه هایی را طراحی کرده و بعضی از آنها را نیز ذخیره کرده است و امیدوار است پیش از گرفتار شدن سر این مسائل مرتبط با جنگ اقتصادی صورت گرفته، آتش بس از هر دو طرف دعوا اعلام شود. با این حال شاید ذخیره ای که هواوی از آن صحبت میکند، فقط چند ماه بیشتر کفاف نیاز کمپانی را ندهد. در این صورت هواوی مجبور است که با تامین کنندگان دیگری وارد همکاری شود که این کار هم ممکن است بر روی کیفیت محصولات هواوی تاثیر منفی بگذارد. به واسطه اهمیت چشمگیر هواوی در اقتصاد چین، مطمئنا این کشور از اتفاقات پیش آمده سودی نخواهد برد و باید منتظر عکس العمل دولت این کشور بمانیم.

منبع: Engadget  

پست های مرتبط

دلایلی که نباید فعلاً به نسخه بتای iOS 18 به‌روزرسانی کرد

شرکت SMIC به جایگاه سوم در رتبه‌بندی جهانی سازندگان تراشه‌ صعود کرد

دیو برک، مدیر بخش اندروید شرکت گوگل از کار خود کناره‌گیری کرد