هواوی خبر فروش مودم های 5G خود به اپل را تکذیب کرد

در حالی که شاهد رونمایی اولین گوشی هوشمند با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G یعنی سامسونگ گلکسی اس 10 5G و در دسترس قرار گرفتن این گوشی هوشمند، دیگر باید کم کم منتظر رونمایی گوشی های هوشمند دیگر شرکت های فعال در این عرصه باشیم. اما اپل به عنوان یکی از سه کمپانی قدرتمند گوشی های هوشمند با مشکل جدید رو به رو شده و آن، نبود مودم های با قابلیت پوشش شبکه های 5G برای این شرکت می باشد. پیش از این در خبری که منتشر شد گمان می کردیم که هواوی قصد دارد تا مودم های 5G گوشی های هوشمند اپل را تامین کند اما حال داستان چیز دیگری است.

هواوی زیر بار زور نرفت

امریکا در اقدامی تقریبا ناعادلانه فروش محصولات چینی شرکت های ZTE و هواوی را در این کشور ممنوع اعلام کرد و مسائل امنیتی را دلیل این اتفاق دانست. سوای این مسائل با وجود مشکل اپل در تامین مودم هایی با قابلیت پوشش شبکه های 5G شاید با توجه به اینکه هواوی قرار بود مودم های گوشی های هوشمند این شرکت را تولید کند می توانستیم امیدوار باشیم که در سال میلادی جاری شاهد رونمایی اولین گوشی هوشمند 5G این شرکت خواهیم بود.

اما هواوی در بیانیه ای رسمی چنین اتفاقی را تکذیب کرد. با این وجود هیچ همکاری بین این دو شرکت برای تامین مودم های 5G اپل صورت نخواهد گرفت. اپل در حال فعالیت برای ساخت مودم های اختصاصی خود نیز می باشد اما طبق پیش بینی های این شرکت، این مودم ها تا سال 2021 آماده نخواهند شد و می شود گفت چنین اتفاقی فاجعه محسوب می شود.

به غیر از هواوی سامسونگ و کوآلکام نیز از مودم های با قابلیت پشتیبانی شبکه های ایترنتی 5G بهره می برند که سامسونگ عدم توانایی در تولید میزان کافی مودم های را بهانه کرد و از طرفی کوالکام نیز کلا قصد هیچ گونه همکاری با اپل را ندارد. در این میان اینتل نیز توانایی تولید چنین مودم هایی را ندارد. تنها دو شرکت دیگر باقی می ماند،MediaTek و UniSOC که این شرکت های نیز از نظر کیفی مورد تایید کارشناسان اپل نمی باشند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

دوچرخه برقی Amflow PL شرکت DJI در سه ماهه چهارم سال 2024 عرضه می‌شود

سامسونگ اولین تراشه 3 نانومتری مبتنی بر فناوری GAA را معرفی کرد : Exynos W1000

سامسونگ در تولید انبوه تراشه Exynos 2500 به مشکل خواهد خورد