واتس اپ برای امنیت بیشتر به اثر انگشت مجهز می شود

در زندگی ما نرم افزارهای پیام رسان نقشی پر رنگ تر از هر زمان دیگری دارند. هر فردی ساعت ها زمان خود را در این پیام رسان ها می گذراند. برای همین منظور شرکت ها روز به روز به قابلیت های این پیام رسان ها ویژگی های جدیدی را اضافه می کنند. واتس اپ هم به عنوان معتبرترین پیام رسانی جهانی، برای عقب نماندن از دیگر رقبا با هر بروزرسانی یک ویژگی جدید را به نرم افزارش اضافه می کند. 

این بار واتس اپ برای امنیت بیشتر پیام های ارسال شده، گزینه اثر انگشت را به این نرم افزار اضافه می کند. این نرم افزار محبوب مدتی است که برای جلب رضایت کاربرانش اقدام به بروزرسانی های کاملی کرده تا در هر بروزرسانی میدان را برای دیگر رقبا تنگ تر کند. با توجه به گزارش WABetaInfo، کاربران می توانند در نسخه بتا 2.19.3 قابلیت احراز اثر انگشت را در کنار دیگر ویژگی های امنیتی این نرم افزار اضافه کنند.

برای کاربران بازنشانی نرم افزارها در گجت های جدید یکی از مشکلات اساسی است. از یاد بردن پین یا رمز عبور می تواند به از دست دادن اطلاعات مهم منجر شود. در نسخه بتا واتس اپ می توان در کنار پین یا رمز عبور، اثر انگشت را برای باز کردن این نرم افزار در نظر گرفت. این ویژگی در حال حاضر برای تمام نسخه ها و گوشی ها قابل اجرا نیست و البته تعداد گوشی هایی که در دست کاربران سراسر جهان به سنسور اثر انگشت مجهز شده است به اندازه ای نیست که این قابلیت به سرعت همگانی شود. اما به نظر می رسد در صورت بازخورد خوب از این ویژگی شاهد همگانی شدن باز شدن واتس اپ توسط اثر انگشت باشیم.

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد