بخش ویژه ای از وب سایت بنچیمو : ماکت خودرو

ماکت خودرو چه برای خودرو دوستان و چه برای افراد معمولی دارای جذابیت های خاص است. این خودرو های کوچک از طرفی کلکسیونرها را با آرشیو جالب تر مجهز می سازد و از سمت دیگر عطش عاشقان خودرو همچون نگارنده که از مال دنیا دست کوتاهی دارند را تا حدی بر طرف می سازد.

از این رو در وب سایت بنچیمو در کنار تمام بخش های مختلف، برای این دست از کاربران که به ماکت ها علاقه دارند، مطالب جالبی را در نظر گرفته ایم که از این پس می توانید در بخش بازی و سرگرمی مطالب مرتبط با ماکت های خودرو را دنبال کنید.

مدل های خودرویی یا ماکت ها از مقیاس های مختلفی تشکیل شده اند که قبل از شروع بهتر است با این مقیاس ها آشنا شویم.

مقیاس ماکت

مقیاس 1:87 با طول 5 تا 6 سانتی متر : مناسب کلکسیونرهایی که فضای کمی را در اختیار دارند. این مقیاس از کمترین جزئیات برخوردار است و البته بیشتر مناسب کودکان است تا افراد حساس به جزئیات.

مقیاس 1:76 با طول 6 تا 7 سانتی متر : این مقیاس اختلاف کمی با مقیاس 1:87  دارد و در این 1 سانتی متر افزایش طول نمی توان جزئیات بیشتری را در نظر گرفت.

مقیاس 1:64 با طول 7 تا 8 سانتی متر : در این مقیاس کمی جزئیات به ماکت ها اضافه شده و دقت در ساخت بیشتر از دو مقیاس قبلی است.

مقیاس 1:43 با طول 10 تا 12 سانتی متر : جزئیات خوب در ماکت های این مقیاس و البته ابعاد مناسب آن، باعث شده این مقیاس جزئی از مقیاس های مورد علاقه کلکسیونرها شود.

مقیاس 1:32 با طول 14 تا 17 سانتی متر : مقیاسی جذاب اما همچنان در تلاش برای تکامل جزئیات. این مقیاس بیشتر مورد علاقه افرادی است که به جمع آوی ماکت های کشاورزی و هواپیما علاقه دارند.

مقیاس 1:24 با طول 18 تا 22 سانتی متر : این مقیاس تکاملی از جزئیات و دقت در ساخت است و به علت نزدیک بودن به مقیاس حرفه ای 1:18، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مقیاس 1:18 با طول 25 تا 30 سانتی متر : مقیاسی که آرزوی هر کلکسیونر و هر خودرو دوستی است. این مقیاس اوج تکامل ماکت ها است ( البته بجز مقیاس 1:12) و ابعادی کاملا مناسب برای نگه داری دارد و محبوب ترین مقیاس ماکت در بین تمام مقیاس ها است.

البته مقیاس 1:12 هم یکی از مقیاس های عالی برای ماکت خودرو است که دارای محدودیت های خاص خود است. این محدودیت به معنی محدودیت ساخت نیست، بلکه در این مقیاس شرکت سازنده تمام هنر خود را برای جزئیات بسیار بالا ماکت در نظر می گیرند. همین دلیل باعث شده تا این مقیاس جذاب با قیمت های نجومی همراه باشد.

در این مقیاس در بعضی موارد به سختی می توان تشخیص داد عکس مورد نظر یک مدل است یا یک خودروی واقعی !.

نکته

البته یک نکته خیلی مهم در مورد ماکت ها وجود دارد و آن هم شرکت سازنده ماکت است. ممکن است یک برند ماکتی در ابعاد 1:18 را تولید کند اما به هیچ عنوان شاهد جزئیات و کیفیت ساخت خوب در آن نباشیم. اما برند های معتبر در زمینه ماکت سازی حتی در مقیاس های بسیار کوچک هم می توانند بیشترین جزئیات را در نظر بگیرند.

در ادامه ویدئویی از ماکت رولزرویس گوست با مقیاس 1:18 از ساخته های شرکت کیوشو را مشاهده می کنید که در کنار کیفیت ساخت بالا، از نورپردازی فوق العاده ای بهره برده است. البته باید خاطر نشان شویم که شرکت کیوشو از سال 1963 به تولید ماکت مشغول است.

پست های مرتبط

فضای جهان‌باز بازی Ghost of Yotei ماهیت تکراری‌بودن کمتری نسبت به Ghost of Tsushima دارد

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت

2 نظرات

بصیری آذر 6, 1397 - 10:48 ق.ظ
خیلی دوست داشتنی و جالب بود .بخش فوق العاده ای اضافه کردین.منتظر بقیه هستم
هاشمی آذر 6, 1397 - 10:50 ق.ظ
چقد دقت در جزیئات داشت. عالی بود
دیدگاه بگذارید