ویتنام و ساخت خودروهایی که حریف می طلبد


مدتها گروه تجاری VinGroup در ویتنام به فکر ساخت خودروهایی با طراحی و عملکرد خاص بود که با تاسیس برند VinFast به این فکر جامع عمل پوشانید. خودروسازی وین فست دو خودروی خود را که با طراحی استودیوی معتبر پنین فارینا قلم خورده بود، معرفی کرد.

وین فست در حال حاضر کار خود را با دو خودرو در سگمنت سدان و کراس اوور شروع کرده است و امید دارد تا خودروهای خود را در نمایشگاه پاریس رونمایی کند. طراحی هر دو خودرو با المان هایی مشترک طراحی شده است و می توان یک زبان طراحی مشترک را برای این خودروساز تصور کرد. نشان وین فست بروی هر دو خودرو با شکل V خودنمایی می کند و آنطور که مشخص است خطوط چراغ های عقب و جلوپنجره با محاصره کردن این نشان سعی بر کشاندن چشم به این برند تازه تاسیس دارند.

سدان و شاسی بلند VinFast قرار است از سپتامبر 2019 به مشتریان عرضه شود اما با وجود نزدیک بودن این عرضه، از مشخصات فنی این دو خودرو اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است و به نوعی مشتریان نمی دانند باید منتظر چه خودرویی باشند.

اما نکته جالب اینجاست که ویتنام با وجود این که تا کنون تولید خودروهایی در این سطح را تجربه نکرده است اما با محصولاتی پا به میدان گذاشت که حداقل در بخش طراحی کمتر خودروسازی می تواند با این دو محصول رقابت داشته باشد.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS