رفع محدودیت ضبط ویدیو با حجم بیش از 4 گیگابایت در اندروید 11

در گذشته ای نچندان دور گوشی های هوشمند با ظرفیت های کم روانه بازار می شدند، ظرفیت هایی که محدودیت هایی را به همراه داشت. حتی در آن زمان به این موضوع فکر نمی کردیم که ویدیویی که با دوربین گوشی ضبط می کنیم حجمی بیش از 4 گیگابایت داشته باشد. اما به مرور و با روی کار آمدن رزولوشن 4K در ضبط ویدیوها، در کنار محدودیت های ذخیره سازی با محدودیت ضبط نکردن ویدیوهای بیش از 4 گیگابایت روبرو شدیم. اما اندروید این محدودیت را در اندروید 11 برطرف کرده است.

اخبار به دست آمده حاکی از آن است که در اندروید 11 محدودیتی برای ضبط ویدیوها ندارید. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، این ویژگی حتی در اندروید 11 بتا 1 هم موجود است اما کارایی ندارد. از این رو توسعه دهندگان نرم افزار باید به سرعت به فکر تولید نرم افزارهای سازگار با این ویژگی باشند.

در ابتدا این ویژگی با نرم افزار Google Camera (نرم افزار دوربین اندروید خام) آزمایش شد اما همچنان ویدیوها در ظرفیت های تعیین شده تقسیم می شدند. پس از آن با فعال کردن دوربین به صورت اپن سورس متوجه نبود محدودیت ضبط ویدیوهای بیش از 4 گیگابایت مشخص شد. در نهایت تنها مشکل پیش رو، نبود نرم افزارهای دوربین سازگار با این ویژگی است که قطعاً پس از نسخه های بتا این مشکل در گوشی های هوشمند برطرف می شود.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد