ویژگی جالب گوگل مپ: شناسایی میزان ترافیک مسافران قطار

گوگل مپ همیشه به ما کمک کرده برای رسیدن به مقصد مورد نظر کوتاه ترین راه ممکن برای رسیدن به مقصد را در اختیار ما قرار دهد. یکی از ویژگی های بسیار جالب و کاربردی این نرم افزار مشخص کردن میزان ترافیک راه ها می باشد. برای مثال شما تصمیم به حرکت به سمت مقصدی مشخص را دارید و گوگل مپ میزان ترافیک در راه را بصورت دقیق برای شما محاسبه می کند. اما این بار ویژگی جالبی به این نرم افزار اضافه شده گویا. ویژگی که اگر کاربردی بیشتر از مشخص کردن میزان ترافیک راه ها نداشته باشد، کاربرد کمتری نیز نخواهد داشت.

ترافیک مسافران قطار

خوب همانطور که از تیتر این مطلب مشخص است گوگل تصمیم گرفته تا با استفاده از قابلیت جدید در نظر گرفته شده میزان ترافیک مسافران در قطار را برای شما مشخص کند. با توجه به آنچه در تصور می بینید این نرم افزار با قابلیت جدید مجهز شده در چند حالت مختلف نشان می دهد که آیا قطار جای خالی برای نشستن بسیار دارد، جای خالی محدودی وجود دارد، جای خالی وجود ندارد و شما باید ایستاده مسیر را طی کنید و یا ظرفیت قطار کاملا پر شده است. حالت آخر تکمیل ظرفیت قطعا برای شهروندان ما معنایی ندارد، قطعا اگر طراح این قابلیت جدید یک بار مسیر تهران به کرج را با قطار طی می کرد قابلیت بالاتر از تکمیل ظرفیت را به این نرم افزار اضافه می کرد!!!!!!!

هنوز چنین قابلیتی برای تمام نرم افزار های گوگل مپ فعال نشده. گویا گوگل سعی دارد که در ابتدا با انتشار محدود مشکلات و باگ های این قابلیت جدید را شناسایی کند. البته آرزو می کنیم که برای نرم افزار های گوگل مپ کاربران ایرانی نیز چنین اتفاقی رخ دهد و دوباره آی پی ایران برای شهروندان مشکل ساز نشود که البته خرجش یک وی پی ان ساده است با آی پی هر کشوری که دوست داشتید، به همین سادگی!!

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

سامسونگ در تولید انبوه تراشه Exynos 2500 به مشکل خواهد خورد

اپل قصد دارد دوام محصولاتش را حتی بیشتر از قبل افزایش دهد

ویژگی Smart Crossfade اپل در iOS 18 چگونه خواهد بود ؟