پتنت سرفیس پرو 7 مایکروسافت با کاور کیبورد جدید و پورت USB-C لو رفت

سرفیس پرو 7 احتمالا عضو بعدی خانواده دوست داشتنی کامپیوترهای سرفیس شرکت مایکروسافت خواهد بود. صاحبین کسب و کار، طراحان و دیگر کاربران حرفه ای، همواره از علاقمندان محصولات سرفیس ردموندی ها بوده اند. سرفیس پرو نیز یکی از محبوب ترین این اعضای خانواده است که حالا شاهد ثبت پتنت جدیدی در مورد آن هستیم. همراه بنچیمو باشید.

·        طراحی مدرن تر برای سرفیس پرو 7

کمپانی مایکروسافت در حال بر روی یک طراحی جدید برای تبلت حرفه ای سرفیس پرو است. نسل بعدی این تبلت که انتظار میرود سال آینده از راه برسد، امید میرود به طراحی جدیدی مجهز باشد. طراحی سرفیس پرو از زمان سرفیس پرو 4 که تقریبا 4 سال از آن زمان میگذرد، تغییر قابل توجهی را به خود ندیده است.

حال پیش بینی میشود نسل بعدی سرفیس از ظاهر جدید و مدرن تری برخوردار باشد. بدین منظور مایکروسافت حواشی نمایشگر را کاهش خواهد داد. یک پورت USB-C نیز که امروزه در اکثر گجت ها دیده میشود نیز به سرفیس پرو بعدی اضافه خواهد شد. همچنین سرفیس پرو 7 احتمالا دارای شکل گردتری همچون سرفیس گو خواهد بود.

·        آهنربای بیشتر در کاور کیبورد جدید

در پتنت جدیدی که از سرفیس پرو 7 مایکروسافت ثبت شده و تصاویر آن را شاهد هستیم، به صفحه کلید باریک تر این دستگاه نیز اشاره شده است و وجود پورت USB-C و کاور صفحه کلید جدید به نوعی برای این دستگاه تائید شده است. در جزئیات پتنت جدید مایکروسافت، شاهد به کارگیری از آهن ربا در صفحه کلید این دستگاه هستیم که در زمانی که صفحه کلید مورد استفاده نیست، در محل خود محکم بماند و تکان نخورد.

در نسل فعلی سرفیس پرو، صفحه کلید در زیر دستگاه تا میشود تا کاربر از آن به عنوان یک تبلت استفاده کند. اما در سرفیس پرو 7، با به کارگیری از آهن ربا، صفحه کلید در زیر دستگاه متصل خواهد شد تا استفاده در حالت تبلت، به مراتب راحت تر از قبل شود. این مکانیزم درست مانند وقتیست که نمایشگر بر روی صفحه کلید قرار میگیرد و به واسطه آهن ربا سفت میشود. اکنون احتمالا این مکانیزم در زمانی که به صفحه کلید به سمت مخالف بسته میشود نیز عمل خواهد کرد پس داخل کیف و کوله، کاور به راحتی باز نخواهد شد.

·        خوشآمد گویی سرفیس به USB-C

با توجه به تصاویر، پیش بینی ها در مورد برخی دیگر از ویژگی های سرفیس پرو نسل بعد نیز تائید شده است. بدین ترتیب یک پورت USB-C در کنار یک پورت USB معمولی نوع A در کنار دستگاه تعبیه شده است. پورت Mini DisplayPort نیز از دیگر آپشن های جانبی این دستگاه خواهد بود. با نگاهی دقیق تر به تصاویر پتنت، متوجه جابجایی جک هدفون به پائین دستگاه خواهیم شد.

جالب ترین نکته ای که در تصاویر پتنت جدید مایکروسافت دیده میشود، عدم وجود پورت سرفیس کانکت در این دستگاه خاص است. این میتواند بدین معنا باشد که احتمالا از استفاده از شارژر آهنربایی سری سرفیس دست کشیده و سرفیس پرو 7 از طریق پورت جدید USB-C این دستگاه شارژ خواهد شد. مایکروسافت در به کارگیری از پورت USB-C همواره محتاط بوده و در حذف پورت هایی مانند Mini DisplayPort نیز رفتار مشابهی داشته است.

در صورتی که مایکروسافت پورت سرفیس کانکت را از سرفیس پرو بعدی حذف کرده باشد، طبیعتا این کمپانی مجبور به استفاده از USB-C یا تاندربولت 3 است. سرفیس کانکت مایکروسافت هیچ گاه بر پایه تاندربولت 3 ساخته نشده است که البته این تصمیم، اتفاقات بدی را برای این شرکت نیز به دنبال داشت. حداکثر قدرت 120 واتی این فناوری پاسخگوی نیاز سرفیس بوک 2 نبود و این مشکل توسط ردموندی ها نیز تائید شد. هر چند ممکن است مایکروسافت ایده استفاده از شارژر آهنربایی را کامل کنار نگذاشته باشد و امکان استفاده از شارژر USB-C به همراه آهن ربا نیز وجود دارد.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

هر دو مدل آیفون 16 پرو و پرومکس اپل با لنز پریسکوپ مجهز می‌شوند

مدل‌های بعدی آیپد پرو احتمالاً مجهز به تراشه M5 اپل باشند

کل خط تولید سری آیفون 16 اپل از تراشه A18 بهره می‌برد !