لپ تاپ MSI GT76 Titan معرفی شد: Core i9 دسکتاپی برای یک هیولای گیمینگ

لپ تاپ MSI GT76 Titan صفت فوق العاده قدرتمند را حقیقتا معنا میکند. سری لپ تاپ های تایتان این شرکت همواره از قدرتمندترین لپ تاپ های گیمینگ بازار محسوب میشوند. GT76 Titan نیز با برخورداری از نسخه دسکتاپی پردازنده قدرتمند Core i9 آماده اجرای هر بازی نوع سنگینی می باشد.

·        پردازنده 5 گیگاهرتزی

گیمرهای تشنه قدرت میتوانند کانفیگی از لپ تاپ مخصوص بازی جدید کمپانی ام اس آی را با پردازنده نسل نهم کاملا دسکتاپی Core i9 اینتل انتخاب کنند. این پردازنده از نوع ضریب باز و با پسوند K است. بنابراین حتی امکان اورکلاک پردازنده دستگاه نیز وجود دارد.

به گفته MSI، بالاترین مدل این لپ تاپ، دارای پردانده 8 هسته ای و 16 رشته پردازشی می باشد. فرکانس هر هسته، در صورتی که سیستم خنک کننده لپ تاپ اجازه دهد تا 5 گیگاهرتز قابل افزایش است. در صورتی که ادعای MSI صحیح باشد، GT76 Titan رقیب مستقیم Alienware Area 51M خواهد بود. این لپ تاپ مخصوص بازی نیز مجهز به پردازنده Core i9-9900K است.

خنک کردن چنین هیولای قدرتمندی، طبیعتا یکی از چالش های MSI در طراحی تایتان بوده است. بدین منظور کمپانی این لپ تاپ را به 4 فن خنک کننده و 11 لوله انتقال حرارت تجهیز کرده است. MSI مدعی شده که GT76 دو برابر جریان هوای بیشتری تولید میکند. اما مشخص نیست که مبنای مقایسه چه مدل دیگری بوده است.

·        تراشه گرافیکی قدرتمند و شایسته تایتان جدید

از پردازنده که بگذریم، میرسیم به مهم ترین قطعه برای یک کامپیوتر گیمینگ، یعنی کارت گرافیک. ام اس آی با استفاده از تراشه گرافیکی GeForce RTX 2080 با برخورداری از فناوری Ray Tracing، خیال علاقمندان به این لپ تاپ منحصر به فرد را راحت کرده است. هر چند شاید برخی از کاربران انتظار استفاده از 2080Ti را در این لپ تاپ داشته باشند اما GTX 2080 نیز یک پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند محسوب میشود.

با یک طراحی ظاهری فضایی و نورپردازی در بدنه و صفحه کلید لپ تاپ GT76 Titan، ام اس آی کاملا ظاهر یک محصول گیمینگ واقعی را به دستگاه بخشیده است. متاسفانه شرکت MSI هنوز قیمت و زمان عرضه این دستگاه را اعلام نکرده است. اما طبیعتا باید انتظار برچسب قیمتی خیره کننده ای را برای آن داشته باشیم.

·        مهاجم تازه وارد

لپ تاپ GE65 Raider، دیگر نماینده جدید کمپانی MSI در بازار لپ تاپ های مخصوص بازی است که برای این مدل نسل نهمی، از یک پردازنده نسل هفتمی اینتل استفاده شده است. همچنین در نسخه ای حرفه ای تر از این مدل، از پردازنده جدید Core i9 و جدیدترین گرافیک های سری RTX شرکت انویدیا استفاده شده است. این مدل از نمایشگر سریعتر 240 هرتزی با وای فای نسخه 6 نیز برخوردار می باشد.

منبع: Engadget

پست های مرتبط

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ

بررسی تخصصی لپ تاپ Aero 14 OLED BMF گیگابایت

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر