پردازنده اسنپدراگون 8150 قوی تر از بایونیک A12 و Kirin 980

این روزها که اخبار پردازنده های قدرتمند بسیار گرم است، شرکت های بزرگ عرصه گوشی های هوشمند همواره برای پیشی گرفتن از رقیبان خود، سعی داشته تا از پردازنده قدرتمند تری برای محصولات خود استفاده کنند. یکی از بهترین معیار ها و معتبرترین نتیجه عملکرد برای این پردازنده ها امتیاز بنچمارکی است که به آن ها اختصاص داده می شود. AnTuTu همواره یکی از معتبرترین امتیازات بنچمارک را ارائه داده است و این بار سراغ پردازنده جدید اسنپدراگون 8150 رفته است، تا قبل از رونمایی و معرفی این پردازنده جدید، چیپست 7 نانومتری A12 بایونیک با یشترین امتیاز کسب کرده از AnTuTu بی رقیب در صدر جدول بود، نزدبک ترین رقیب این پردازنده شرکت اپل چیپست Kirin 980 هوآوی بود که در میان گوشی ها هوشمند اندرویدی بهترین پردازنده موجود در بازار بود، اما طبق معمول سامسونگ این بار نیز توانست اپل را پشت سر بگذارد و امتیاز بهتری را نسبت به پردازنده های شرکت اپل و هوآوی از AnTuTu کسب کند.

اسنپدراگون 8150 توانست با کسب امتیاز 36229  نشان دهد که هنوز هم در اکثر موارد بهتر از اپل عمل می کند، پردازنده A12 بایونیک نیز با امتیاز 353210 در رتبه دوم و Kirin 980  273913 در جایگاه سوم از دید بنچمارک AnTuTu قرار دارد. حال با توجه به تصویری که توسط لکستر که در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است، مشخصات داخلی این پردازنده جدید را نیز کمی مشخص کرده است. وی با تصویری که منتشر کرده است معتقد است این پردازنده جدید از پیکربندی خاص 1+3+4 برخوردار است به این معنی که این چیپست جدید از یک هسته قدرتمند با عملکرد بالا و سه هسته نرمال برای عملکرد های معمولی و 4 هسته برای ذخیره انرژی بهتر در هنگام عملکرد های ضیف تر بهره می برد، چنین طراحی خاص باعث عملکرد بهتر و قدرتمندتر و همچنین مصرف انرژی کمتر برای این پردازنده می شود.

پردازنده اسنپدراگون 8150، طبق نوع طراحی که بیان شد از یک هسته قدرتمند Cortex-A76 با سرعت 2.84 گیگاهرتزی، سه هسته Cortex-A76 با سرعت 2.4 گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A55 کوچکتر با سرعت 1.78 بهره می برد. این پردازنده جدید شرکت کوآلکام 20 درصد کارایی بالاتری نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون 845 دارد. به احتمال زیاد این پردازنده قدرتمند قرار است برای پرچمدار جدید شرکت سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 که قرار است در سال میلادی آینده رونمای شود استفاده شود. بعد از معرفی پردازنده اگزینوس 9820، این شرکت قدرتمند نشان داده است که باز هم در عملکرد بهتر از رقبا عمل می کند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

3 نظرات

پردازنده ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۱۵۰ کوآلکام، چهارم دسامبر بصورت رسمی معرفی خواهد شد آذر 2, 1397 - 8:04 ب.ظ
[…] پردازنده ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۱۵۰ داده بوده است. این پردازنده قبل از معرفی رسمی بنچمارک هایی از آن توسط A… و توانست بالاترین امتیاز را نسبت به پردازنده بایونیک […]
پردازنده ۷ نانومتری کوآلکام این بار برای ویندوز ۱۰ – پردازنده % – کوآلکام – بنچیمو آذر 17, 1397 - 7:59 ب.ظ
[…] معرفی خود به عنوان اولین پردازنده ۷ نانومتری این شرکت توانست در تست اولیه بنچمارک های گرفته شده پردازنده های قدرتمندی چون بایونیک A12 اپل و Kirin 980  هوآوی […]
چهار ویژگی اصلی پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ – اسنپدراگون ۸۵۵ – بنچیمو آذر 18, 1397 - 10:01 ب.ظ
[…] […]
دیدگاه بگذارید