پردازنده 7 نانومتری kirin 985 به همراه مودم 5G هواوی ارائه خواهد شد

پردازنده kirin 985

بعد از شروع نسل جدید پردازنده های 7 نانومتری این هواوی بود که اولین بار از پردازنده kirin 980 رونمایی کرد و بعد از آن از این پردازنده در گوشی های خانواده میت 20 خود استفاده کرد. پردازنده های نسل جدید در کنار کارایی و عملکرد بهتر به نسبت پردازنده های 11 نانومتری نسل قبلی از مصرف انرژی بسیار پایین تری بهره مند شده اند. اما حال قرار است پردازنده 7 نانومتری جدید kirin 985 به همراه مودم 5G این شرکت ارائه شود.

پردازنده ای قدرتمند تر برای پرچمدار جدید

پیش از این اخبار بسیاری از گوشی های خانواده میت 30 هواوی منتشر شده بود، یکی از جالبت ترین مشخصات پیش بینی شده در نظر گرفته برای این گوشی های هوشمند بهره بردن از دوربین های اصلی پنج گانه بود. تا به الان تنها نوکیا 9 می باشد که از این تعداد سنسور برای دوربین اصلی خود بهره برده است.

البته احتمال این هم داده شده بود که هواوی برای این محصول جدید خود از پردازنده جدید 7 نانومتری بهبود یافته خود بهره خواهد برد. اما حال هواوی تایید کرده که گوشی های خانواده میت 30 این شرکت از مودمی با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G به همراه پردازنده جدید kirin 985 بهره خواهد برد.

طرح پیش بینی شده برای هواوی میت 30

پردازنده جدید به نسبت پردازنده kirin 980 قرار است از تراکم 20 درصدی بیشتر ترانزیستور بهره مند شود. چنین اتفاقی قطعا باعث کارایی بالاتر این پردازنده به همراه کاهش چشم گیر مصرف انرژی آن نیز خواهد شد. قرار است در سه ماهه سوم سال میلادی جاری از این گوشی های هوشمند به همراه مجهز شدن به پردازنده جدید 7 نانومتری و مودم 5G پرده برداری شود. این پردازنده در صورت رونمایی، اولین پردازنده بهبود یافته 7 نانومتری خواهد بود.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند

قیمت تراشه دیمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک با 20 درصد افزایش قیمت همچنان ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود