نمونه تصاویر ثبت شده با سنسور های دوربین اصلی وان پلاس 7 پرو

در حالی که تقریبا دو هفته تا مراسم رسمی رونمایی گوشی های وان پلاس 7 پرو و وان پلاس 7 زمان باقی مانده، تصاویر جدید که توسط دوربین های اصلی مدل پرو این پرچمداران به ثبت رسیده منتشر شده است. وان پلاس برای اولین بار در تاریخ، گوشی های هوشمند خود از سنسور های دوربین اصلی سه گانه ای برای این پرچمداران خود استفاده کرده، این در حالی است که پیش از این، آخرین پرچمدار این شرکت یعنی وان پلاس 6 تی از دوربین های اصلی دوگانه ای بهره مند شده بود. در ادامه به بررسی تصاویر ثبت شده به وسیله دوربین های اصلی وان پلاس 7 پرو خواهیم پرداخت.

زوم 3 برابری اپتیکال

یکی از قابلیت های جدید و بسیار جذاب اضافه شده به سنسور های دوربین اصلی این گوشی هوشمند، قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال می باشد. کاربران علاقه مند به گوشی های وان پلاس باید خوشحال باشند که سنسور دوم دوربین اصلی دوگانه استفاده شده برای محصولات قبلی این شرکت، جایش را به سنسوری قدرتمند با قابلیت زوم اپتیکال را داده است.

تصویر با زوم 3 برابری اپتیکال دوربین اصلی وان پلاس 7 پرو

البته در مقابل زوم های 5 برابری اپتیکال هواوی پی 30 پرو و زوم 6 برابری اپتیکال اپو رنو 10 ایکس زوم، وان پلاس 7 پرو چندان قدرتمند به نظر نمی رسد. اما مسئولین این شرکت اعلام کرده اند که در زوم 3 برابری اپتیکال در نظر گرفته شده برای دوربین های اصلی این محصول، سعی شده تا به سایه ها و افکت های موجود در تصویر توجه ویژه ای شود، در مقابل به حذف نویز های موجود در تصویر چندان توجهی نشده که با توجه به تصاویر حتی در نور روز نیز شاهد نویز هایی در تصاویر ثبت شده همانطور که مشاهده می کنید هستیم.

تصویر با زوم 3 برابری اپتیکال دوربین اصلی وان پلاس 7 پرو

کیفیت HDR با پیشرفت چشم گیر

در مورد سنسور های این دوربین باید گفت که شاهد سنسور TOF در میان سنسور های دوربین اصلی این گوشی هوشمند نخواهیم بود. البته برای ثبت تصاویر با کیفیت HDR که سنسور های دوربین بصورت خودکار این کیفیت تصویر را با توجه به نور موجود و محیط عکاسی انتخاب می کنند، به نسبت قبل بسیار طبیعی تر به نظر می رسد. هر چند در تصویر منتشر شده از فعال بودن حالت HDR دوربین این گوشی کاملا در مقابل نور خورشید به ثبت رسیده، اما باز هم جزئیات و طبیعی بودن تصویر به خوبی مشاهده می شود، این در حالی است که بسیاری از سنسور های دوربین های اصلی گوشی های هوشمند دیگر در مقابل نور خورشید، قسمت های تیزه بسیاری را در ثبت تصویر خواهند داشت.

تصویر ثبت شده با فعال بودن حالت شب

یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین قابلیت جدید در نظر گرفته شده برای سنسور های دوربین اصلی گوشی های هوشمند، حالت عکاسی شب می باشد. این حالت به شما کمک می کند تا در نور کم مخصوصا شب، با به حداقل رساندن نویز های بسیار زیاد موجود در نور کم بخصوص شب، تصاویر با کیفیت و خوبی را به ثبت برسانید.

تصویر ثبت شده در حالت فعال بودن حالت شب دوربین های اصلی وان پلاس 7 پرو

گوگل پیکسل 3 یکی از بهترین ها در زمینه عکاسی حالت شب بود که توانست عملکرد بهتری به نسبت پرچمدار قدرتمند آیفون ایکس اس مکس از خود نشان دهد. تصویری هم که در شب توسط سنسور های دوربین اصلی وان پلاس 7 پرو به ثبت رسیده، از فاصله دور از فضای شهری گرفته شده و با وجود کلیت این تصویر باید گفت سنسور های دوربین این گوشی توانسته تصویر خوب و مورد قبولی را در حالت قعال بودن حالت شب به ثبت برساند. هر چند اگر فاصله جسم مورد نظر از سنسور ها کمتر باشند شاهد تصاویری با کیفیت بهتر به همراه جزئیات بیشتر خواهیم بود.

در مجموع مشخصات فنی و البته سنسور های دوربین اصلی در نظر گرفته شده برای این پرچمداران جدید به نسبت پرچمدار گذشته این شرکت، پیشرفت چشم گیری داشته. البته نباید فراموش کنیم که این گوشی های هوشمند قرار است گرانقیمت ترین گوشی های تاریخ وان پلاس باشند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !