پرچمدار RTX 40 دارای 18176 هسته CUDA و 48 گیگابایت حافظه تصویری است

در این روزها شاهد انتشار مشخصات کارت گرافیک های سری RTX 40 انویدیا از سوی رومرها یا شایعه پراکنان هستیم. جدیدترین خبر منتشر شده توسط یکی از رومرهای شناخته شده حاکی از آن است که مدلی بر اساس AD102 دارای طراحی برد جدیدی است (PG137 در مقابل PG139 برای RTX 4090). شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه انویدیا در حال توسعه یک طراحی فن سه گانه برای سری RTX 40 خود است، بنابراین این مدل پرچمدار شایعه شده به خوبی می تواند اولین کارتی باشد که به چنین خنک کننده و احتمالاً PCB جدید نیاز دارد. اما این تمام ماجرا نیست.

اگر کارت گرافیک گفته شده واقعاً دارای توان مورد نیاز 800 وات از پاور باشد به طور حتم به یک خنک کننده جدید و قدرتمند نیاز دارد. توان گفته شده در واقع انرژی مورد نیاز از پاور است و ارتباطی با توان حرارتی خود کارت گرافیک ندارد. اگرچه هنوز هم باید به طور قابل توجهی بیشتر از توان حرارتی 450 وات RTX 4090 باشد. چنین نیاز برقی ممکن است انویدیا را مجبور کند که اولین طراحی مرجع خود را با اتصالات برق دوگانه 16 پین راه اندازی کند.

ظاهراً این کارت گرافیک پرچمدار دارای 142 هسته جریانی است، بنابراین در مجموع 18176 هسته CUDA دارد. این حدود 11 درصد بیشتر از RTX 4090 است. همچنین گفته می شود که این پردازنده گرافیکی پرچمدار از سری RTX 40 به اندازه 48 گیگابایت حافظه GDDR6X خواهد داشت. این نه تنها ظرفیت بالاتری نسبت به RTX 4090 با 24 گیگابایت دارد، بلکه حافظه سریع‌تری نیز دارد (24 گیگابیت در ثانیه در مقابل 21 گیگابیت بر ثانیه). چنین پیکربندی حداکثر پهنای باند 1.1 ترابایت بر ثانیه را امکان پذیر می کند.

شایان ذکر است که افشاکننده نامی روی این کارت قرار نمی دهد. به سادگی نمی توان مطمئن بود که این RTX 4090 Ti جدید است یا مدل جدید از سری TITAN. در واقع، هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین مدلی هرگز عرضه شود، اما با توجه به سابقه رومر مورد نظر مطمئناً چنین کارتی واقعاً در حال توسعه است.

این رومر با نام Kopite همچنین ادعا می کند که GeForce RTX 4090 به زودی معرفی می شود. شایعات کنونی تاریخ عرضه RTX 4090 را در اوایل ماه اکتبر اعلام می‌کنند، اما انویدیا تمایل دارد محصول خود را زودتر معرفی کند. تنها سوالی که در این مرحله وجود دارد این است که معماری جدید در چه زمان و با چه قیمتی راهی بازار می شود؟

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود