پس از ورشکستگی Stadia، لپ تاپ های بازی ابری گوگل معرفی شدند

اندکی پس از تعطیلی سرویس بازی  Stadia، گوگل اکنون خط جدیدی از کروم بوک ها را راه اندازی کرده است، لپ تاپ هایی که برای بازی های ابری طراحی شده اند. برای آشنایی بیشتر با این سری از لپ تاپ ها با ما همراه باشید.

نسل جدید کروم بوک ها برای بازی

مدت زمان کوتاهی از اعلام گوگل برای جمع آوری سرویس بازی استادیا می گذرد، و حالا گوگل اعلام کرده است که قصد عرضه نسل جدیدی از لپ تاپ های گیمینگ با محوریت بازی های ابری را به بازار دارد.

گوگل اعلام کرد که با کمپانی های نام آشنایی مانند ایسر، ایسوس و لنوو برای ساخت خط جدیدی از کروم بوک ها همکاری می کند. کروم ‌بوک‌ها، برای کسانی که با آن‌ها آشنایی ندارند، از سری لپ‌ تاپ‌های گوگل هستند. این لپ‌تاپ‌ها “برای کمک به شما در انجام سریع، ایمن و آسان کارها طراحی شده‌اند. اساساً، آنها لپ ‌تاپ‌های کاری هستند، اما ویژگی‌هایی برای چیزهایی غیر از کار دارند. حالا، Google  تصمیم گرفت خطی از Chromebook با در نظر گرفتن بازی‌های ابری ایجاد کند.

خط جدید کروم‌ بوک‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی است که برای پاسخگویی به گیمرها طراحی شده‌اند. برای مثال، این کروم‌ بوک‌ها دارای صفحه ‌نمایش ۱۲۰ هرتز با وضوح بالا هستند که به بازیکنان اجازه می ‌دهد از بازی‌ های با FPS بالا لذت ببرند. آنها همچنین دارای سازگاری با Wi-Fi 6 و 6E هستند که به آسان‌ ترین تجربه بازی کمک می‌کند. برای کسانی که با بازی های ابری آشنا نیستند، رایانه های شما در واقع بازی ها را اجرا نمی کنند. در عوض، رایانه‌ای از سرویس، بازی را برای شما اجرا می‌کند و سپس آن را به دستگاه شما پخش می‌کند. به این ترتیب، داشتن اتصال پایدار به اینترنت برای بازی های ابری ضروری است.

در مورد اینکه این کروم‌بوک‌ها به کدام سرویس‌های بازی ابری متصل هستند، گوگل اعلام کرد که Xbox Cloud Gaming، Geforce Now  و Amazon Luna از پیش روی این دستگاه‌ها نصب شده‌اند. این امکان دسترسی به طیف وسیعی از بازی‌ها را فراهم می‌کند که بازیکنان می‌توانند در Chromebook  خود بازی کنند. گوگل حتی به خود می بالد که می توانید بلافاصله بازی ها را در عرض چند ثانیه از این پلتفرم ها راه اندازی کنید.

گفته می شود که این کروم بوک ها با قیمت 399 تا 699 دلار که متغیر هستند طیف وسیعی از نظر کابران را جلب می کند.

نظر شما در مورد نسل جدید این لچپ تاپ ها چیست؟ آیا شما علاقه مند هستید که یکی از آنها را خریداری کنید؟

پست های مرتبط

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت

دنباله بازی Ghost of Tsushima به نام Ghost of Yotei در رویداد State of Play به نمایش گذاشته شد