نحوه اتصال صفحه کلید و ماوس به PS4 و اینکه با کدام بازی ها سازگار هستند

آیا می دانستید که کنسول محبوب PS4 با صفحه کلید و ماوس سازگار است؟ شادی تعجب کنید اما چنین قابلیتی وجود دارد و شما می توانید با انجام مراحلی، به آن دسترسی داشته باشید؟

برای چه چیزی می خواهید از صفحه کلید و ماوس در PS4 استفاده کنید؟

خوب اولین سوالی که باید به آن جواب بدهید این است که چرا می خواهید از ماوس و کیبورد در پلی استیشن 4 استفاده کنید؟ کنار گذاشتن Dualshock 4 که بسیار هم جذاب می باشد، باید دلیل خوبی داشته باشد.

استفاده از کنترلر DuaShock 4 برای تایپ یا مرور وب می تواند بسیار دست و پا گیر باشد، بنابراین صفحه کلید و ماوس کار را کمی آسان تر می کند. همچنین می‌توانید از آنها برای پیمایش در داشبورد، استفاده از برنامه‌های رسانه، تایپ پیام‌های متنی و حتی انجام برخی بازی‌ها استفاده کنید.

PS4 Emulator for Mobile

چگونه گوشی خود را به عنوان یک صفحه کلید برای PS4 تنظیم کنیم

ابتدا، بیایید نگاهی به ساده ترین راه حل ها و نحوه تنظیم گوشی خود به عنوان صفحه کلید برای کنسول سونی بیندازیم.

1- اپلیکیشن پلی استیشن را دانلود کنید.

2- مطمئن شوید که تلفن و PS4 شما در یک شبکه وای فای هستند.

3- هم در گوشی و هم در PS4 وارد PSN شوید.

4- در صفحه گوشی خود، Use as Second Screen را انتخاب کنید و روی نماد صفحه کلید کلیک کنید.

5- اکنون می توانید بدون هیچ زحمتی به دوستان خود پیام دهید و چت مهمانی متنی داشته باشید.

با این روش نمی‌توانید بازی کنید، اما می‌توانید پیام‌ها را ساده‌تر وارد کنید، وبگردی کنید و از برنامه‌های رسانه استفاده کنید.

نحوه تنظیم صفحه کلید و ماوس در PS4

اگر می خواهید مسیر سنتی را طی کنید، می توانید یک ماوس و صفحه کلید بلوتوث سیمی یا بی سیم را برای اتصال به PS4 تنظیم کنید.

برای صفحه کلید و ماوس سیمی:

1- صفحه کلید و ماوس خود را از طریق پورت های USB کنسول خود وصل کنید.

2- پس از چند ثانیه، PS4  باید هر دو دستگاه را بشناسد.

3- در صورت تمایل تنظیمات خود را سفارشی کنید. به Settings > Devices بروید.

4- صفحه کلید یا ماوس خارجی خود را سفارشی کنید.

برای صفحه کلید و ماوس بی سیم:

1- آداپتور صفحه کلید و ماوس (دانگل بی سیم) را به پورت USB PS4 وصل کنید.

2- ممکن است مجبور شوید 30 ثانیه صبر کنید تا PS4 دستگاه های جانبی شما را شناسایی کند.

3- تنظیمات (مانند نسخه سیمی) را بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاه ها شناسایی می شوند.

اگر از صفحه ‌کلید بلوتوث PS4 استفاده می‌کنید، کافی است آن را روشن کنید و به تنظیمات، دستگاه‌ها بروید و دستگاه بلوتوث را انتخاب کنید تا آنها را جفت کنید. آنها باید فوراً کار کنند.

سازگاری صفحه کلید و ماوس PS4

خوشبختانه، می‌ توانید از هر صفحه کلید و ماوس استانداردی که از طریق USB یا بلوتوث بی‌سیم استفاده می‌کنند، استفاده کنید. برخی از بهترین کیبوردهای PS4 که ما توصیه می کنیم عبارتند از:

صفحه کلید روشنایی بلوتوث لاجیتک  K810

صفحه کلید بی سیم لاجیتک برای PS4 نیز با ویندوز، دستگاه های iOS و اندروید سازگار است. این صفحه کلید برای چت و ناوبری عالی است و وزن سبک آن به این معنی است که می توانید آن را به راحتی با خود حمل کنید. تایپ با کلیدهایی که لبه های نرم و گرد دارند و فشار دادن کلید خوب و بی صدا است، بسیار راحت است. همچنین نور پس زمینه قابل تنظیمی وجود دارد که آن را برای بازی در شرایط کم نور عالی می کند.

صفحه کلید بازی لاجیتک  G19

اگر در مورد بازی های PS4 خود جدی هستید و می خواهید صفحه کلیدی برای استفاده از بازی های PS4  سازگار با صفحه کلید داشته باشید، به این گزینه سیمی توجه نکنید. کلیدهای قابل برنامه ریزی، یک صفحه نمایش LCD برای آمار بازی (فقط بازی های سازگار) و دو پورت USB وجود دارد تا بتوانید یک ماوس و یک هدست را متصل کنید.

اگر با گزینه های این صفحه کلید سازگار هستید، کیبورد بازی Logitech G19 920-000972 می توانید گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

HORI Tactical Assault Commander Pro

این صفحه کلید رسمی PS3 و PS4 است که به طور خاص برای بازی های تیراندازی اول شخص طراحی شده است. طراحی آن برخلاف یک صفحه کلید سنتی است و واقعاً برای گیمرهای PS4 طراحی شده است. این صفحه‌ کلید جمع ‌وجور با میله‌ها و دکمه‌های آنالوگ DualShock 4 ساخته شده است و می‌توانید کلیدهای آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که عملکردی برای دکمه اشتراک ‌گذاری یا پد لمسی داشته باشد.

نحوه بازی PS4 با کیبورد و ماوس

متاسفانه، در حال حاضر، پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس در PS4 ضعیف است. این به توسعه ‌دهندگان بستگی دارد که تصمیم بگیرند که آیا این ویژگی ارزش پیاده‌سازی را دارد یا خیر و اکثر آنها این کار را نمی‌کنند. با این حال، برخی از بازی های PS4 سازگار با صفحه کلید و ماوس وجود دارد، از جمله:

فاینال فانتزی چهارده

DayZ

Overwatch

Elder Scrolls Online

Neverwinter

DC Universe Online

Call of Duty: Modern Warfare

اگر می‌خواهید بازی‌های PS4 را با کیبورد و ماوس بازی کنید، گزینه‌های زیادی وجود ندارد، مگر اینکه HORI Tactical Assault Commander Pro یا یک آداپتور را انتخاب کنید.

آداپتورهای PS4 برای کیبورد و ماوس

تعداد زیادی آداپتور PS4 در بازار وجود دارد که به صورت بی سیم به کنسول شما متصل می شود و به شما امکان می دهد تنظیمات و صفحه کلید خود را برنامه ریزی کنید. این به شما امکان می دهد تا بازی های PS4 را مانند پخش کننده رایانه شخصی بازی کنید. آداپتورهای پیشنهادی PS4 عبارتند از:

آداپتور Xim 4

آداپتور VemonX

IOGEAR

با استفاده از این روش ها می توانید هر بازی PS4 را با کیبورد و ماوس بازی کنید.

توجه به این نکته مهم است که بازی‌های PS4 به‌ طور خاص برای بازی با کنترلر DualShock 4 طراحی شده‌اند، بنابراین تکرار کردن کامل تجربه صفحه‌ کلید و ماوس یک پلیر رایانه شخصی دشوار خواهد بود.

آیا شما ترجیح می دهید که بجای استفاده از دوال شک 4 از ماوس و کیبورد استفاده کنید؟

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024