پلی استیشن 5 با قیمتی جذاب به نسبت ویژگی هایش روانه بازار خواهد شد

روز گذشته خبری مبنی بر اطلاعات فاش شده از پلی استیشن 5، کنسول نسل نهم سونی منتشر کردیم و مطمئنا طرفداران سونی و به طور کلی گیمرها، از دیدن جزئیات فنی پلی استیشن 5 هیجان زده شدند تا با اشتیاقی بیشتر از قبل، در انتظار این کنسول بنشینند. تمرکز در گزارش پیشین پیرامون کنسول بعدی سونی، بر روی مشخصات فنی و سخت افزاری آن بود و اشاره ای به قیمت این دستگاه نشده بود. اما در مصاحبه انجام شده با مارک سنی، در مورد این موضوع مهم نیز صحبت شده است.

با توجه به صحبت های انجام شده، انتظار میرود قیمت پلی استیشن 5 بیشتر از چیزی که تصورش را میکنیم باشد. پیتر رابین، نویسنده ای که در وب سایت Wired مطلب مشخص شدن جزئیات فنی پلی استیشن 5 را نوشته، اخیرا اعلام کرده است که در مورد برچسب قیمتی این کنسول نیز از مارک سرنی، رهبر معماری پلی استیشن 4 که در طراحی و توسعه پلی استیشن 5 نیز نقش مهمی ایفا میکند، سوالاتی انجام داده است. در حالی که هنوز هیچ چیز تائید نشده است، اما با توجه به سخنان سرنی میتوان گفت قیمت پلی استیشن 5، فراتر از حد انتظار خواهد بود.

سوال رابین از مارک سرنی در مورد قیمت کنسول بعدی سونی اینگونه بوده است که آیا قیمت کنسول جدید مانند نسل های قبل، در یک رنج ثابت و مشخص خواهد بود؟ سرنی در پاسخ به این سوال گفته است که به عقیده ما، این کنسول با قیمتی به دست گیمرها خواهد رسید که ویژگی های پیشرفته آن را توجیه میکند. در حالی که رابین با پرسش این سوال که آیا این بدین معناست که شاید کنسول قیمت بیشتری داشته باشد اما ارزش خود را حفظ میکند، قصد داشته اطلاعات بیشتری کسب کند، سرنی با هوشمندی از پاسخ دادن به این سوال صرف نظر میکند و میگوید این تمام چیزی بود که در حال حاضر میتوانسته عنوان کند.

قیمت گذاری بالاتر کنسول نسل بعد سونی با توجه به مشخصاتی که از آن شنیدیم به نظر منطقی است اما اینکه آیا به واقع با آن مشخصات سخت افزاری فوق العاده، یک قیمت منطقی و قابل توجیه داشته باشد هنوز مشخص نیست. پلی استیشن 5 احتمالا رکوردهای جدیدی را در دنیای کنسول ها ثبت خواهد کرد. پشتیبانی از رزولوشن 8K، فناوری Ray Tracing، صدای سه بعدی، نسل سوم پردازنده های رایزن و غیره همگی از جمله مشخصات احتمالی بارز این کنسول هستند که میتوانند خون هر گیمری را به جوش آورند.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

فضای جهان‌باز بازی Ghost of Yotei ماهیت تکراری‌بودن کمتری نسبت به Ghost of Tsushima دارد

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت