پلی استیشن 5 پرو با قدرت محاسباتی همانند Radeon RX 6800

پلی استیشن 5 به عنوان جانشین نسل قبلی در سال 2019 معرفی شد و اولین عرضه جهانی را در سال 2020 تجربه کرد. در این سال ها گمانه زنی های بسیاری در خصوص نسخه میان نسلی و قوی تر یعنی پلی استیشن 5 پرو وجود داشت اما امروز بر اساس اطلاعات جدید، می توان درک بهتری از PlayStation 5 Pro داشت.

بر اساس اطلاعات تام هندرسون سونی مدت ها در حال کار بر روی نسخه قوی تر PS5 یعنی پلس استیشن 5 پرو است. این پروژه با رمز Trinity کار خود را آغاز کرده که البته دور از ذهن نیست زیرا سونی رمز Neo و Morpheus را در گذشته برای پلی استیشن 4 پرو و پلی استیشن وی آر استفاده کرده.

 سونی از سال 2022 در حال کار بر روی این نسخه بوده تا کیت توسعه بهینه شده ای را به دست استودیوها برساند. بر اساس اطلاعات هندرسون، این کیت توسعه به زودی ارسال می شود تا توسعه دهندگان بر اساس سخت افزار این میان نسلی قدرتمند تر، فرآیند ساخت و بهینه سازی را انجام دهند.

هندرسون معتقد است که تاریخ عرضه هدفمند پلی‌استیشن 5 پرو، همانطور که در گزارش قبلی اعلام شده بود، نوامبر 2024 است (آبان ماه یا آذر ماه 1403). همچنین PS5 Pro قابلیت‌های ردیابی پرتوی بهینه، حالت Performance در 8K و نرخ فریم بهبودیافته‌تر و ثابت‌تر در وضوح 4K را فعال می‌کند. هرچند این احتمال وجود ندارد که همه بازی ها بتوانند با دقت 8K به خوبی اجرا شوند اما دو گزینه دیگر با توجه به افزایش قدرت محاسباتی امکان پذیر است.

بر اساس دیگر اطلاعات، پلی استیشن 5 پرو از طریق تغییر تراشه گرافیکی و حافظه، قدرت بیشتر در بخش محاسبات را تجربه می کند. سرعت حافظه در PS5 PRO برابر با 18000 MT/s است در حالی که PS5 دارای 14000 MT/s است. در بخش تراشه گرافیکی، پلی استیشن 5 پرو دارای 30 گروه پردازشی یا 60 واحد CU است به طوری که PS5 با 18 گروه پردازشی 36 واحد CU را ارائه می کند. مشخصات تراشه گرافیکی PS5 PRO بسیار نزدیک به RX 6800 است.

اگر کنسول پلی استیشن 5 پرو در سال آینده عرضه شود، به احتمال قوی از AMD FidelityFX Super Resolution 3 پشتیبانی می‌کند، که در واقع می‌تواند یک موهبت قابل توجه برای افزایش نرخ فریم در هر بازی باشد. FSR 3 در نوامبر 2022 به عنوان پاسخ AMD به DLSS 3 (نسل فریم) معرفی شد. طبق گفته‌های AMD، این قابلیت از «فریم‌های درون‌یابی» برای دو برابر کردن عملکرد استفاده می‌کند.

پست های مرتبط

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

2 نظرات

مهمان مرداد 2, 1402 - 7:02 ق.ظ
سلام اقا جواد یکی از یوزر های قدیمیتون هستم. و درنهایت این تم مشکی سایت رو درست کردید :))))))))))))) خوشحالم این تصمیم سخت رو گرفتی.
جواد مظفری مرداد 3, 1402 - 1:56 ب.ظ
سلام ممنونم بالاخره نظر کاربران شرط اصلی هست
دیدگاه بگذارید