پنل جانبی 13.3 اینچ ASRock کیس شما را به یک نمایشگر تبدیل می کند !

ازراک لوازم جانبی جدیدی را برای کامپیوتر ساخته است که به شما امکان می دهد پانل کناری کیس رایانه شخصی خود را به یک مانیتور LCD تبدیل کنید. این گجت یک کیت پانل جانبی 13.3 اینچی است و به گونه‌ای طراحی شده که در قسمت داخلی پنل جانبی کیس نصب شود و اطلاعاتی مانند مشخصات عملکردی سیستم (مانیتورینگ، دما، فرکانس و …) را منتشر می کند و یا می توان به عنوان نمایشگر ثانویه از آن استفاده کرد.

این صفحه نمایش دارای نسبت تصویر 16:9 با دقت 1080 پیکسل و رفرش ریت 60 هرتز است که ابعاد آن 13.3 اینچ می باشد. نوع اتصال هم از همان روش اتصال لپ‌تاپ‌ها به نمایشگر ثانویه استفاده می‌کند که در واقع یک رابط DisplayPort (eDP) است. متأسفانه، این یک مشکل برای اکثر کاربران رایانه شخصی است. این کانکتور در اصل به طور خاص برای گجت های همراه طراحی شده و بروی مادربرد و کارت گرافیک دیده نمی شود، بجز در موارد خاص.

در حقیقت تنها مادربردهای ASRock از پنل جانبی پشتیبانی می‌کنند و در بهترین حالت تنها چند مدل با کمتر از ده مادربرد دارای کانکتور eDP هستند. این لیست شامل مادربردهای زیر است:

Z790 LiveMixer – Z790 Pro RS/D4 – Z790M-ITX WiFi – Z790 Steel Legend WiFi – Z790 PG Lightning – Z790 Pro RS – Z790 PG Lightning/D4 – H610M-ITX/eDP – B650E PG-ITX WiFi.

متأسفانه آداپتورهای eDP به DP (یا هر خروجی نمایشگر دیگری) امروزه در بازار وجود ندارند. علاوه بر این، اگر هم آداپتوری وجود داشت استفاده از آن غیر ممکن بود زیرا eDP سیگنال های برق و ویدئو را از طریق یک کابل واحد اجرا می کند. حیف است که این لوازم جانبی به دلیل مشکلات نبود سازگاری، محبوبیت خود را از دست بدهند. اما برای معدود کاربرانی که مادربرد مناسبی دارند، این کیت پانل جانبی می تواند یک مانیتور ثانویه کامل را ارائه دهد که فضای اضافی روی میز شما اشغال نمی کند. در صورت نصب این نمایشگر تنها مشکلی که وجود دارد این است که تمام نورپردازی RGB قطعات داخل کیس خود را مسدود می کنید.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود