چگونه بازی های پلی استیشن 5 را در پلی استیشن 4 اجرا کنیم؟

گاهی ممکن است شما بخواهید بازی های پلی استیشن 5 خود را به هر دلیلی بر روی روی پلی استیشن 4 اجرا کنید. برای مثال ممکن است شما دوستی داشته باشید که پلی استیشن 4 دارد و دوست دارد بازی هایی که شما بر روی پلی استیشن 5 بازی می کنید را تجربه کند که به لطف قابلیت جذاب کنسول های نسل 9 شما می توانید به دو روش بازی ها را بین دوستان خود اشتراک بگزارید. ما در این مطلب آموزشی، نحوه اجرای بازی های ps5 بر روی ps4 را قرار داده ایم.

نحوه اجرای بازی های PS5 بر روی PS4 از طریق REMOTE PLAY

موارد مورد نیاز قبل از شروع روش Remote Play

بازی از راه دور یک راه عالی برای انجام بازی های PS5 در PS4 است اما ابتدا باید به چند نکته مهم توجه کرد. در مرحله اول به یک PS5 و PS4 که به یک شبکه WIFI متصل باشند نیاز داریم. Remote Play در اصل به شما این امکان را می دهد که کنترل PS5 در دست PS4 قرار بگیر و نحوه عملکرد آن تا حد زیادی به اتصال اینترنت شما بستگی دارد اما در هر صورت انتظار تاخیر را داشته باشید.

سونی برای استفاده از Remote Play اتصال سریع با سرعت بارگذاری و بارگیری حداقل 15 مگابیت بر ثانیه را توصیه می کند. همچنین Remote Play دارای محدودیت هایی هم مثل پشتیبانی نکردن از میکروفون، پشتیبانی نکردن از برخی بازی ها و پشتیبانی نکردن از برخی وسایل جانبی مثل PlayStation VR یا PlayStation Camera است.

آموزش روش Remote Play

  • در ابتدا به تنظیمات پلی استیشن خود بروید و بعد به SYSTEM سپس به Remote Play بروید
  • بعد Enable Remote Play را انتخاب کنید
  • پلی استیشن 5 خود را در REST MODE بگذارید یا آن را روشن بگذارید
  • در این مرحله به سمت پلی استیشن 4 بروید و برنامه PS5 Remote Play را در صفحه اصلی انتخاب کنید
  • گزینه Connect to PS5 را انتخاب کنید و با زدن دکمه Options میتوانید رزولوشن را تغییر دهید
  • پلی استیشن 4 باید دستگاه پلی استیشن 5 شما را پیدا کند و پس از پیدا کردن صفحه نمایش پلی استیشن 5 شما بر روی پلی استیشن 4 نمایش داده می شود
  • برای قطع ارتباط، دکمه PS روی کنترلر خود را فشار داده و disconnect را انتخاب کنید.

نحوه اجرای بازی های PS5 بر روی PS4 از طریق SHARE PLAY

موارد مورد نیاز قبل از شروع روش Share Play

یکی دیگر از روش های اشتراک بازی Share Play است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید به یکی از دوستان خود امکان دسترسی به صفحه نمایش کنسول خود را بدهید اما این روش هم مانند Remote Play دارای محدودیت هایی است. در ابتدا هر دو کنسول در PSN باید با هم FRIEND یا هم بازی باشند و فقط می توانید یک FRIEND را همزمان به Share Play دعوت کنید.

در مرحله بعد مطمئن شوید که هر دو کنسول به آخرین بروزرسانی نرم افزار بروز هستند و هر دو به اینترنت متصل هستند. اما طبق اعلام سونی حداقل سرعت بارگزاری 2 مگابیت را توصیه می کند. متاسفانه مدت استفاده از قابلیت Share Play فقط 60 دقیقه است بنابراین ممکن است لازم باشد جلسه خود دوباره آغاز کنید. Share Play برای بازدید کننده نیازی به پلاس ندارد اما برای میزبان به اشتراک پلاس نیاز است.

در نهایت فقط صفحه بازی و صوت شما به اشتراک گذاشته می شود تا سایر صفحه ها و صفحه های برنامه های غیر بازی برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده نباشد و ممکن است برای برخی از بازی ها سازگار نباشد یا بعضی از قسمت های بازی نمایش داده نشود.

آموزش روش Share Play

  • در ابتدا یک party chat درست کنید و شخص بازدید کننده را هم دعوت کنید
  • بعد از آن دکمه پلی استیشن را فشار داده و به قسمت Control Centre بروید و بعد party voice chat card را انتخاب کنید
  • سپس گزینه Start Share Screen و بعد گزینه Start Share Play را انتخاب کنید
  • بازدید کننده را در گپ صوتی انتخاب کنید و بعد حالت پخش را انتخاب کنید
  • با این کار کنسول ها به هم متصل می شوند و می توان صفحه نمایش PS5 را در PS4 دید
  • در مرحله آخر به قسمت party chat یا گپ صوتی بروید، اگر میخواهید دارنده PS4 فقط بیننده باشد گزینه Visitor Plays as You را انتخاب کنید ولی اگر میخوایید دارنده PS4 کنترل بازی را در دست بگیرد گزینه Play a game with the Visitor
  • و در آخر Share Play Session را انتخاب کنید تا همه چیز نهایی شود

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024