اشتیاق کم زوتک برای تولید کارت گرافیک RTX 2060

کارت گرافیک میان رده انویدیا از نسل جدید با نام RTX 2060 سرانجام به خط تولید کمپانی های صاحب نام رسیده و زوتک نیز یکی از آنهاست. به خوبی قابل حدس است که فروش یک کارت گرافیک Mid-Range به مراتب بیشتر از کارت های قدرتمند و پرچمدار خواهد بود، اما زوتک اشتیاق کمی برای پر و بال دادن به یک کارت میان رده است.

 

بر اساس اخبار منتشر شده، مدیران Zotac تصمیم بر تولید فقط دو نسخه متفاوت از RTX 2060 انویدیا دارند و به این ترتیب شاهد تنوع محصول از نظر طراحی ظاهری، خنک کننده، مدار و اورکلاک دیوانه وار نخواهیم بود. دو نسخه زوتک شامل مدل های AMP و Twin Fan می شود به طور حتم نام سری AMP برای دوست داران این برند، یادآور خاطرات خوب سال های نه چندان دور است.

 

تم اصلی دستگاه از دو رنگ نقره ای و مشکی تشکیل شده و دو عدد فن با ظاهری ساده در سیستم خنک کننده به کار رفته اند. کانکتور تامین توان از نوع 8 پین است و تمام توان مورد نیاز کارت گرافیک های Zotac RTX 2060 توسط یک کانکتور تامین می شود. کارت 2060 زوتک از نظر ظاهر و ابعاد شباهت هایی به RTX 2070 mini دارد و شباهت های آنها در پورت های خروجی و کانکتور پاور نیز مشاهده می شود.

 

خروجی های تصویر شامل یک عدد DVI Dual Link، سه عدد DisplayPort و یک عدد HDMI می شود. به طور حتم نسخه AMP از فرکانس سطح بالاتری نسبت به مدل Twin Fan برخوردار خواهد بود و ممکن است که نسخه تویین فن با فرکانس مشابه با نسخه مرجع انویدیا عرضه شود. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از کارت گرافیک های RTX 2060 زوتک منتشر نشده، اما با توجه به زمان باقیمانده تا معرفی رسمی یعنی 16 ژانویه، اطلاعات تکمیلی به زودی در دسترس رسانه ها قرار خواهد گرفت.

پست های مرتبط

شرکت EK خنک‌کننده‌های جدیدی را برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی آماده می‌کند

انویدیا مدل جدیدی از کارت گرافیک GeForce RTX 4070 می‌سازد که سرعتی کمتر از مدل اصلی دارد

خداحافظی با کارت گرافیک GeForce RTX 3060 : انویدیا پایان تولید این کارت گرافیک محبوب را اعلام کرد