کارت گرافیک MSI RTX 4080 SUPER EXPERT نیامده محبوب شد!

اولین عضو از خانواده جدید EXPERT ام اس آی که در نمایشگاه معتبر CES معرفی شد، اکنون با تصاویر رسمی و اطلاعات بیشتر، در انتظار عرضه رسمی قرار گرفته است. کارت گرافیک RTX 4080 SUPER EXPERT اولین نمونه از این طراحی جالب است که به زودی وارد بازارهای جهانی می شود.

با اینکه کارت گرافیک MSI RTX 4080 SUPER EXPERT تشابه زیادی به نسخه های مرجع انویدیا دارد اما تا کنون این کارت گرافیک توانسته نظر بسیاری از کاربران و علاقه مندان را جلب کند. ام اس آی وعده داده که زمان زیادی طول نمی کشد تا اولین کارت سری اکسپرت در بازار ظاهر شوند. به نظر می رسد MSI هفته آینده با ورود RTX 4080 SUPER EXPERT به این وعده عمل خواهد کرد. بدنه تمام فلزی و شبکه ای همچون جلوپنجره کهکشانی خودروها از مهمترین جذابیت بصری این مدل است.

کارت RTX 4080 SUPER EXPERT دارای زبان طراحی فن فشاری است که ساختاری شبیه به آنچه در Founders Edition انویدیا به کار رفته را ارائه می کند اما بهینه سازی های گسترده ای به سبک MSI در سیستم خنک سازی دیده می شود. همچنین این کارت دارای یک محفظه بخار در زیر خنک کننده 3.5 اسلات خود است. MSI روی ایده طراحی دو فن Founder’s Edition کار کرد و زیبایی‌شناسی خود را با رنگ‌بندی متفاوت اضافه کرد.  سیستم خنک کننده Zero Frozr ام اس آی همچون نمونه مرجع انویدیا یک فن زیر و یک فن رو را ارائه می کند اما هیت سینک، هیت پایپ و محفظه بخار برای این کارت گرافیک طراحی اختصاصی و کاربردی دارد.

طبق برگه مشخصات، RTX 4080 SUPER EXPERT با فرکانس 2610 مگاهرتز در هر دو حالت Gaming و Silent کار خواهد کرد. این فرکانس 60 مگاهرتز بالاتر از مشخصات مرجع انویدیا است. علاوه بر این، MSI با استفاده از نمایه اورکلاک در پلتفرم MSI Center حداکثر فرکانس 2625 مگاهرتز را تأیید می کند. با این حال، این تنظیم نیاز به نصب نرم افزار MSI دارد. ورودی برق توسط یک کانکتور 16 پین انجام می شود و پورت های I/O هم مانند دیگر خانواده آدالاولیس است.

علاوه بر این، MSI قصد دارد یک نوع Suprim X از RTX 4080 Super را منتشر کند که شامل خنک کننده Tri Frozr 3S است. این کارت دارای یک محفظه بخار حرفه ای، آلومینیوم برس خورده روی خنک کننده و بک پلیت جذاب است و نورپردازی RGB قابل تنظیم را از طریق RGB Mystic Light ارائه می دهد. همچنین دارای یک ویژگی بایوس دوگانه است که به کاربران امکان می‌دهد بین سرعت ساعت بالاتر و عملکرد بی‌صدا سوئیچ کنند.

پست های مرتبط

Dell از دو مدل لپ‌تاپ جدید مبتنی بر تراشه Snapdragon X Plus با نام‌های Inspiron 14 5541 و Latitude 5455 رونمایی کرد

شرکت ایسر مانیتورهای گیمینگ با نرخ تازه‌سازی تا 600 هرتز را معرفی کرد

نسل بعدی پردازنده‌های Lunar Lake و Arrow Lake اینتل تحت تأثیر مشکلات ناپایداری قرار نخواهند گرفت