کارت گرافیک Radeon RX 3080 XT با قیمت 330 دلار رقیب RTX 2070

شایعات حاکی از آن است که AMD در حال آماده سازی کارت گرافیک Radeon RX 3080 XT است که بر اساس عملکرد، کارتی است مشابه RTX 2070 انویدیا. البته خبر بهتر در این بین قیمت عالی این کارت گرافیک است که در صورت ورود به بازار می تواند به راحتی کارت های سبز پوشان را به چالش بکشد.

کارت گرافیک Radeon RX 3080 XT ای ام دی از سیلیکون 7 نانومتری NAVI 10 استفاده می کند. این پردازنده گرافیکی با توجه به ساختار 7 نانومتری از 56 واحد پردازشی CU و TDP یا توان حرارتی 190 وات بهره مند می شود. از دیگر مشخصات این کارت می توان به 8 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6 با رابط حافظه 256 بیت اشاره کرد.

البته تجربه از سیلیکون های 7 نانومتری AMD ثابت کرده است که بر خلاف تصور در این معماری عملکرد شگفت انگیزی را شاهد نیستیم. از آنجا که پردازنده های گرافیکی AMD به دلیل تولید حرارت بالا، خیلی در بحث فرکانس کاری عملکردی چشم گیر را نسبت به کارت های انویدیا ندارد، پیشبینی می شود کارت Radeon RX 3080 XT نتواند در این بخش روی خوشی نشان دهد. تولید گرما AMD را مجبور می کند تا فرکانس کاری کارتش را تا حد ممکن پایین نگه دارد.

انتظار می رود سیلیکون جدید AMD ویژگی هایی همچون ray tracing و variable rate shading را به همراه داشته باشد. در کنار این موارد قیمت عالی 330 دلار برای این کارت می تواند RTX 2070 انویدیا با قیمت 599 دلار را تحت تاثیر قرار دهد. البته تمام این موارد تنها شایعاتی هستند که تا زمان نمایشگاه E3 2019 نمی توان به صورت قطعی آنها را درست دانست.

پست های مرتبط

اطلاعات شخصی چندین مشتری ZOTAC به بیرون درز کرد !

انویدیا قدم به خاورمیانه می‌گذارد : معامله بزرگ با شرکت قطری !

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند