کارت گرافیک Radeon VII رقیبی جدی برای سبز پوشانی که گزینه ای بهتری هستند!

شرکت AMD با معرفی اولین کارت گرافیک 7 نانومتری دنیا سعی بر کنار زدن خانواده تورینگ انویدیا داشت. پردازنده گرافیکی که این بار با سیلیکون 7 نانومتری معماری نسل دوم پردازنده گرافیکی Vega یا Vega 20 آمده است تا حضور کم رنگ و کم قدرت سال های قبل AMD را جبران کند.

کارت گرافیک Radeon VII با قیمت 699 دلار RTX 2080 انویدیا را هدف قرار گرفته است. قیمت بالای تورینگ های انویدیا باعث شد تا AMD با خیال راحت کارت گرافیک خود را با قیمتی بالاتر عرضه کند تا شاید سود بالایی از فروش این محصولات نسیبش شود.

البته قیمت بالای کارت های انویدیا به خاطر استفاده از هسته های RTX است که رندرینگ محتوا را نسبت به گذشته نزدیک تر به واقعیت می کند. از مشخصات کارت گرافیک Radeon VII می توان به مواردی همچون 3840 واحد سایه زنی، تعداد 64 واحد ROPs، فرکانس پایه پردازنده گرافیکی 1400 مگاهرتز، حداکثر فرکانس پرازنده گرافیکی برابرب با 1750 مگاهرتز، تعداد 13230 میلیون ترانزیستور و 16 گیگابایت حافظه با رایط حافظه 4096 بیت اشاره کرد.

با این مشخصات AMD به راحتی می تواند رقیب دیرینه خود را پس از سال ها کنار بزند. البته ای ام دی ثابت کرده است که تنها بروی برگه می تواند رقیب سبز پوش خود را مغلوب کند و در عمل این کارت گرافیک های انویدیا است که نتایج بهتری را از خود نشان می دهند. در ادامه بنچمارک های محصول تازه از راه رسیده AMD را در بازی بتلفید 5 در رزولوشن های مختلف را مشاهده می کنید.

پست های مرتبط

انویدیا قدم به خاورمیانه می‌گذارد : معامله بزرگ با شرکت قطری !

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند

بررسی ویدیویی عملکرد کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti SUPER