کالبد شکافی نوت 9 : دو نسلی که تنها در ظاهر شبیه هستند

کالبد شکافی محصولات یکی از بهترین راه ها برای فهمیدن تغییرات و البته ساختار هر وسیله است. بعد از رونمایی سامسونگ از نوت 9، بهترین و دقیق ترین راه برای اینکه بدانیم نوت 9 چه فرقی با نوت 8 دارد، کالبد شکافی آن است. کالبد شکافی این محصول توسط تیم روسی Hi Tech Mail Ru صورت گرفته است که دارای افراد متخصص و مشهوری است. این کالبد شکافی را باید یکی از سریع ترین کالبد شکافی های گوشی های همراه دانست زیرا به محض رونمایی از نوت 9، کالبد شکافی آن توسط این تیم خبره منتشر شد.

اما چه چیزی نوت 9 را از نوت 8 و حتی دیگر پرچمداران بازار متمایز کرده است. بعد از انتشار این کالبد شکافی و آنطور که از عکس ها مشخص است، مهمترین وجه تمایز نوت 9، سیستم خنک کننده آن است. بطوری که می توان به راحتی این پیشرفت را در نوت 9 به وضوح مشاهده کرد. با این که سامسونگ در نوت 8 سیستم خنک کننده ابداعی را در نظر گرفته بود (این سیستم خنک کننده آبی نبود)، اما در نوت 9 تمام تلاش خود را کرده است تا سیستم خنک کننده ای با سطح کارایی بسیار بالایی را در پرچمدار جدیدش لحاظ کند.

نوت 9


نوت 8

سامسونگ خنک کننده نوت 9 را با نام آب کربن معرفی کرده است و مدعی است که در لوله های انتقال حرارت مسی این خنک کننده آب در جریان است. این سیستم خنک کننده که متشکل از لوله های انتقال حرارت مسی است را می توان در دیگر گوشی های هوشمند و حتی نوت 8 هم مشاهده کرد اما سینک های استفاده شده در نوت 9 به واقع با تمام گوشی های هوشمند متفاوت است و با این ابعادی که دارد باید آن را بیشتر مشابه لپ تاپ ها دانست.

در تصاویری که توسط این تیم روسی منتشر شده است، می توان عایق های لاستیکی را در اطراف گوشی مشاهده کرد. این نوار های لاستیکی موجوب می شود یک گجت به استانداردهایی همچون IP68 که استانداردی است در زمینه ضد آب بودن تجهیز شود. استانداردی که می تواند نوت 9 را به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری در زیر آب نگه دارد.

سامسونگ در تمام بخش ها بهینه سازی هایی را انجام داده است به طوری که این بهینه سازی ها حتی در محل قرارگیری لنز ها هم مشاهده می شود.

محل قرارگیری قلم در نوت 9 نسبت به نوت 8 با تغییراتی روبرو بوده است. سامسونگ در نوت 9 قلم را با پوشش بیشتری در بدنه دستگاه قرار داده است اما کمی برای این بخش آزادی عمل بیشتری را لحاظ کرده است تا در زمان سقوط، آسیب کمتری به این بخش وارد شود.

اما یکی از مواردی که در خرابی گوشی های همراه شایع است، شکستن اتصال سوکت شارژ دستگاه است. سامسونگ برای کاهش این آسیب دکمه خانه را از نوت 8 حذف کرد اما برای نوت 9 این کار کافی نبوده به طوری که سوکت شارژ مستقیم به برد گوشی متصل شده است. این روش نه تنها سوکت را از آسیب احتمالی بدور می کند بلکه برای شرکت سازنده و حتی کاربر هزینه کمتری را به همراه داشته است.

همچنین نوت 9 دارای اسپیکر بزرگتری است که این مورد به احتمال زیاد باعث ایجاد صدای بهتر و البته عملکردی بهتر در برابر خیس شدن می شود.

سامسونگ در نوت 9 سعی کرده است از باتری با اندازه مشابه نوت 8 اما با ظرفیت بیشتر استفاده کند. با این که در نگاه اول هر دو باتری در ابعادی مشابه هم دیده می شوند اما باتری نوت 9 نسبت به باتری نوت 8 با 700 میلی آمپر ظرفیت بیشتر روبرو شده است. این ظرفیت بیشتر باعث شده است تا باتری نوت 9 کمی ضخیم تر از باتری نوت 8 شود. سامسونگ برای جبران این ضخامت بعضی از عناصر برد را کاهش داده یا جابجا کرده است.

و در آخر باید گفت که شاید نوت 9 و نوت 8 در ظاهر شبیه به هم باشند و حتی برخی تنها جابجایی سنسور اثر انگشت را تنها مورد غیر مشابه بداند، اما در باطن نوت 9 به واقع یک محصول جدید است و می توان برای داشتن برنامه هایی را در ذهن پرورش داد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

2 نظرات

فلاح مرداد 21, 1397 - 0:47 ق.ظ
خیلی عالی بود ممنون
تست مقاومت سامسونگ گلکسی نوت ۹ و آیفون ۱۰ - موبایل و تبلت - بنچیمو شهریور 12, 1397 - 2:12 ب.ظ
[…] وب سایت های بسیاری مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. با کالبدشکافی این پرچمدار متوجه شدیم که نوت ۹ تنها در ظاهر شباهت هایی […]
دیدگاه بگذارید