کاهش فروش نگران کننده صفحه نمایش و تراشه های شرکت سامسونگ

شاید پیش از اینکه سامسونگ را به عنوان یکی از غول های عرصه گوشی های هوشمند بشناسیم، بیشتر این شرکت را به واسطه لوازم خانگی با کیفیت و سپس صفحات نمایش تلویزیون ها می شناختیم. اما همانطور که می دانیم در حال حاضر سامسونگ سرمایه گذاری ویژه ای را در پروژه گوشی های هوشمند و لوازم جانبی گوشی های هوشمند چون صفحه نمایش و تراشه ها (چیپست و پردازنده) را انجام داده. اما در گزارش منتشر شده از آمار فروش این شرکت کره ای، گویا کاهش فروش این محصولات برای سامسونگ مشکل ساز شده است.

کاهش درآمد اصلی غول کرده ای

شاید باور کردنش سخت باشد اما 3/4 درآمده شرکت سامسونگ به تولیدات این شرکت از قبیل صفحه نمایش و تراشه وابسته است. حال لحظه ای فکر کنید کاهش فروش منبع اصلی درآمد این شرکت چه بلای عظیمی بر سر این غول کره ای خواهد آورد. در حالی که پیش از این نیز سامسونگ برای مجهز کردن گوشی های خانواده گلکسی اس 10 خود به صفحه نمایش اینفینیتی o اولد از شرکت چینی BOE کمک گرفت و البته استفاده از چنین صفحات نمایشی را تنها و انحصارا برای خود در نظر گرفت شاید باید توقع چنین اتفاقاتی را هم داشت.

شرکت های دیگر این عرصه با ارائه صفحات نمایش LTPS تقریبا اکثر کاربران را متقاعد کرده اند که این صفحات نمایش از صفحات نمایش اولد سامسونگ بسیار با کیفیت تر می باشد و البته از قیمت کمتری نیز برخوردار می باشند. حال طبق آمار منتشر شده تقریبا سامسونگ با کاهش 50 درصدی در زمینه فروش صفحات نمایش و تراشه مواجه شده و باید دید این شرکت کره ای برای اصلی ترین منبع درآمد خود که با تهدید جدی مواجه شده چه عملکردی را از خود نشان می دهد. البته فراموش نکنیم فروش خوب گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ در بازار جهانی می تواند کمک شایانی به این شرکت بکند اما باز هم سامسونگ باید فکری به حال اصلی ترین منبع درآمد خود بکند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند