کلید Copilot به صفحه‌کلیدهای مبتنی بر ویندوز اضافه می‌شود

مایکروسافت می‌خواهد در سال 2024 با تغییر قابل توجهی در صفحه‌کلید لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی جدید استفاده‌ای واضح از هوش مصنوعی را آغاز کند. قرار است یک کلید جدید برای هوش مصنوعی Copilot روی انواع رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های جدید شرکای مایکروسافت ارسال شود و دسترسی سریع به تجربه Windows Copilot مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت را مستقیماً با فشار دادن این دکمه فراهم کند.

کلید Copilot اولین تغییر بزرگ در چیدمان صفحه‌کلید ویندوز کامپیوتر در نزدیک به سه دهه اخیر است. یوسف مهدی، معاون اجرایی و مدیر بازاریابی شرکت مایکروسافت، اظهار کرد: «نزدیک به 30 سال پیش، کلید ویندوز را به صفحه‌کلید رایانه شخصی معرفی کردیم که به مردم در سراسر جهان این امکان را می‌داد تا با ویندوز تعامل داشته باشند. ما این را به عنوان یک لحظه دگرگون‌کننده دیگر در مسیر توسعه ویندوز می‌دانیم که در آن Copilot نقطه ورود به دنیای هوش مصنوعی در رایانه شخصی خواهد بود.»

این کلید Copilot جدید جایگزین کلید منو (کلید برنامه که در برخی صفحه‌کلیدها همان Ctrl چپی است) خواهد شد که چند دهه پیش در کنار کلید ویندوز معرفی شده بود. این کلید در کنار کلید alt سمت راستی در اکثر صفحه‌کلیدها قرار می‌گیرد، که مکان آن بر اساس تولیدکننده و بازارهای مختلف، متفاوت است. این این اتفاق مثل زمانی است که مایکروسافت در سال 2019 یک کلید اختصاصی برای آفیس به صفحه‌کلیدهای خود اضافه کرد. کلید Copilot به سادگی برنامه Windows Copilot را که در ویندوز 11 تعبیه شده است راه‌اندازی می‌کند و یک ربات چتی مانند ChatGPT ارائه می‌دهد که می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد یا حتی اقداماتی را در داخل ویندوز انجام دهد.

اگر Windows Copilot هنوز در کشوری در دسترس نباشد، کلید Copilot به جای آن برنامه Windows Search را راه‌اندازی می‌کند. در حالی که کلیدی مثل ویندوز (کلید پنجره) می‌تواند با کلیدهای مختلف دیگری برای ایجاد میانبرهایی به ویژگی‌ها و عملکردهای ویندوز ترکیب شود، کلید Copilot در حال حاضر فقط یک کلید برای راه‌اندازی است. مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد به شما اجازه دهد از کلید Copilot در ترکیب با کلیدهای دیگر در آینده استفاده کنید یا خیر.

مایکروسافت در مورد اینکه کدام تولیدکننده‌ها کلید Copilot را اضافه خواهند کرد صحبتی نکرده است و اعلامیه‌ها را برای نمایشگاه Consumer Electronics در هفته آینده و بعدتر از آن باقی می‌گذارد. یوسف مهدی اظهار کرده است که «شروع به رونمایی از کلید Copilot روی رایانه‌های شخصی ویندوز 11 جدید را از سوی شرکای خود خواهیم داشت و از اواخر این ماه تا بهار، از جمله در دستگاه‌های سرفس آینده، در دسترس خواهد بود.» شایعه شده بود که مایکروسافت مدل های جدید «سرفس پرو 10» و «سرفیس لپ‌تاپ 6» را در بهار عرضه می‌کند و وجود کلید Copilot اختصاصی در دستگاه‌های سرفس به صورت شایعه‌ای بود که اکنون دیگر تأیید شده است.

به نظر می‌رسد مایکروسافت در طول سال 2023 در حال الحاق Copilot در همه چیز بوده است و این کلید Copilot جدید بخشی از تغییرات بزرگ‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای ویندوز در طول سال 2024 برنامه‌ریزی شده است. یوسف مهدی می‌گوید: «آینده محاسباتی به صورتی شخصی‌تر و هوشمندانه‌تر خواهد بود که در آن هوش مصنوعی به طور یکپارچه در ویندوز از سیستم گرفته تا سیلیکون و سخت‌افزار ترکیب می‌شود. این نه تنها تجربه محاسباتی کاربران را ساده می‌کند، بلکه آن را تقویت هم می‌کند و سال 2024 را به سال رایانه‌های شخصی مبتی بر هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.» شایان ذکر است که مایکروسافت اکنون در حال کار روی به‌روزرسانی‌های ویندوز است که روی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی متمرکز خواهند بود. مایکروسافت حتی سال را با تغییر نام مرورگر مایکروسافت‌اج به Microsoft Edge: AI Browser آغاز کرده است، که نشان می‌دهد تلاش مایکروسافت با هوش مصنوعی هنوز در ابتدای راه است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود