کنسول‌های بعدی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس یا با عملکرد پایین‌تر و یا با هزینه بالاتر عرضه می‌شوند

در عین ناباوری یک افشاگر گزارش داده است که کنسول‌های پیش رو مانند پلی‌استیشن 6 و نسل بعدی ایکس‌باکس به دلایلی یا نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های کمتری خواهند داشت یا با قیمت‌های بسیار بالاتری عرضه خواهند شد.

اظهارات هیروکی توتوکی، مدیر عامل شرکت سونی، مبنی بر این بود که افزایش سودهی در کنسول پلی‌استیشن 5 سخت‌تر شده است، زیرا در مقایسه با نسل قبلی قطعات در طول زمان تولید کنسول به سرعت گران‌تر شده‌اند. افشاگر معروف، Kepler، در این باره گفت که همه چیز بدتر می‌شود و نباید انتظار اتفاق خوبی را داشت. در آینده اگر قرار باشد مدل ترانزیستور FinFET با مدل GAAFET/CFET جایگزین شود هزینه آنجا هم افزایش می‌یابد. به این ترتیب، کنسول‌های نسل آینده مانند پلی‌استیشن 6 و نسل بعدی ایکس‌باکس برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها یا افزایش عملکرد کمتری خواهند داشت یا قیمت‌های بسیار بالاتری خواهند داشت.

نظرات Kepler در مورد کنسول‌های نسل آینده مانند پلی‌استیشن 6 و نسل بعدی ایکس‌باکس قطعاً درست است و بر اساس حقایق است، به خصوص با توجه به شایعات منتشر شده در مورد استراتژی مایکروسافت برای عرضه کنسول نسل بعدی ایکس‌یاکس که گفته می‌شود در دو SKU عرضه می‌شود؛ یکی از آنها دستی است و بدیهی است که ضعیف‌تر از SKU اصلی خواهد بود. ظاهراً کنسول نسل بعدی سونی هم قرار است قوی‌ترین کنسول نسل خود باشد، بنابراین جالب است ببینیم سونی چگونه قیمت‌گذاری این سیستم را با توجه به قابلیت‌هایش مدیریت خواهد کرد.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد