کنسول PS5 Pro تا سه برابر سریع‌تر از PS5 معمولی است !

طبق گزارش‌ها، سونی در حال کار بر روی یک مدل پلی‌استیشن 5 پرو است که احتمالاً دارای پردازنده گرافیکی بسیار قوی‌تر تا سه برابر سریع‌تر از مدل‌های موجود PS5 باشد.

یوتیوبر Moore’s Law is Dead ادعا می‌کند که به یک سند در مورد پروژه PS5 Pro با نام رمز Trinity دسترسی پیدا کرده و اکنون تام هندرسون در Insider Gaming هم تایید کرده که مشخصات فاش‌شده دقیق هستند و کنسول قرار است در تعطیلات 2024 منتشر شود. اسکرین‌شات از این سند شامل اشاره به 67 ترافلاپس از محاسبات ممیز شناور 16 بیتی است که در مجموع به حدود 33.5 ترافلاپس محاسبات دقت منفرد می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها، این امر باعث بهبود عملکرد 45 درصدی نسبت به PS5 می‌شود. PS5 موجود یک کنسول 10.28 ترافلاپسی است، بنابراین سه برابر شدن به معنی افزایش قابل توجهی در عملکرد پردازنده گرافیکی خواهد بود. هندرسون گزارش می‌دهد که PS5 Pro ممکن است 3 تا 4 برابر عملکرد ردیابی پرتو (ray tracing) را هم ارائه دهد.

اسنادی که بر اساس گزارش‌ها در پورتال توسعه‌دهندگان سونی ارسال شده‌اند، به قابلیت PSSR هم اشاره می‌کنند. در مورد این قابلیت شایعه شده که از یادگیری ماشینی پلی‌استیشن برای ارتقاء تصویر استفاده می‌کند و شبیه به DLSS انویدیا یا FSR در AMD است. این احتمالاً شامل ارتقاء رزولوشن 8K در نسخه‌های آینده باشد و به بهبود عملکرد ردیابی پرتو در سخت‌افزار PS5 Pro کمک کند. در حالی که یوتیوبر Moore’s Law is Dead جزو معتبرترین منابع برای افشای کنسول‌ها نبوده، گزارش هندرسون نشان می‌دهد که استودیوهای خود سونی از ماه سپتامبر در حال آزمایش دستگاه‌های PS5 Pro بوده‌اند و استودیوهای شخص ثالث هم در ماه ژانویه به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. هندرسون در سال گذشته گزارش داده بود که PS5 Pro با تاریخ انتشار نوامبر 2024 برنامه‌ریزی شده است.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد