کوالکام در حال کار بر روی هدست بیسیم واقعیت مجازی برای کامپیوترهای شخصی است

کوالکام که به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان پردازنده های موبایل شناخته میشود، علاقمند به فعالیت در صنعت واقعیت مجازی نیز هست. این کمپانی در حال کار بر روی یکی از اولین هدست های واقعیت مجازی مستقل موبایل است که قابلیت اتصال بیسیم به کامپیوترهای شخصی را نیز دارد. قرار است که کوالکام این هدست را در کنفرانس توسعه دهندگان بازی که هم اکنون در سانفرانسیسکو در جریان است، به نمایش بگذارد و ممکن است این هدست طی ماه های آتی در کشورهای آسیایی به فروش برسد.

اغلب هدست های واقعیت مجازی به کاربران امکان اتصال به کامپیوتر شخصی به منظور برقراری ارتباط با کتابخانه های مضاعف بازی های واقعیت مجازی نمی دهند اما کوالکام موفق شده تا با طراحی جدیدی به نام Boundless XR، به این هدف مهم دست پیدا کند. شکل طراحی هدست واقعیت مجازی جدید کوالکام به طوریست که قابلیت کار کردن به صورت مستقل با آزادی عمل شش درجه ای را دارد و در عین حال میتواند به کامپیوترهای شخصی متصل شود و گیمینگ با سرعت اتصال 60 گیگاهرتز را در اختیار کاربر قرار دهد. این هدست ها مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام هستند.

به گفته کوالکام، زمان تاخیر در این هدست ها 16 میلی ثانیه است. همچنین این هدست برای پردازش فناوری واقعیت مجازی در حالی که به یک کامپیوتر شخصی متصل است، طراحی شده بنابراین از نظر تئوری، این هدست میتواند کمی از بار پردازشی را از روی پردازنده کامپیوتر شخصی شما بردارد و به دوش بکشد. هر چند که مقدار آن دقیقا مشخص نیست. هر کامپیوتر شخصی یا کنسولی که شما بخواهید از هدست کوالکام بر روی آن استفاده کنید، باید از وای فای 802.11ad پشتیبانی کند و نرم افزار کوالکام بر روی آن اجرا شود. بازی ها نیز احتمالا بدون تغییرات خاصی، از هدست واقعیت مجازی مستقل کوالکام، پشتیبانی خواهند کرد.

کوالکام تا به امروز طراحی های مرجع زیادی از هدست های واقعیت مجازی انجام داده اما شرکت های کمی از جمله HTC، فیسبوک و لنوو، از طراحی های این شرکت الگوبرداری کرده اند. اکثر شرکت های سازنده ترجیح میدهند که به تولید گوشی های هوشمند، تبلت ها و دیگر دستگاه ها بپردازند. کوالکام اعلام کرده است که اولین هدست واقعیت مجازی با طراحی مرجع جدید این شرکت، Pico Neo2 نام دارد که توسط کمپانی چینی Pico VR به تولید میرسد. همچنین گفته شده که HTC Vive دیگر شرکتی است که با کوالکام در حال کار بر روی مشخصات جدید سخت افزاری و محتویات است. هر چند ممکن است هیچ محصول مشترکی از این دو شرکت روانه بازار نشود. اگر طراحی جدید کوالکام، موفقیت آمیز باشد، میتوان به بهبود تاثیر واقعیت مجازی در صنعت گیمینگ، امیدوارتر از قبل شد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود