گزارش مالی سامسونگ نشان از رکود فروش پرچمداران

سامسونگ امسال گوشی‌های زیادی را معرفی کرد و در سه ماهه سوم سال جاری سه گوشی Galaxy A7، Galaxy A9 و Galaxy A8 را رونمایی کرد. A9 با داشتن دوربین چهارگانه در پشت خود، اولین گوشی جهان لقب گرفت که با دوربین چهارگانه اصلی تولید شده است. این کمپانی کره‌ای به تازگی گزارش مالی خود را از سه ماهه سوم سال جاری منتشر کرده و این گزارش مالی سامسونگ نشان از رکود فروش پرچمداران دارد.

سامسونگ این شرکت غول پیکر کره جنوبی ضمن بیان گزارش مالی سه ماهه خود اعلام کرده است درآمد حاصل از فروش محصولات و تولیدات این کمپانی به رقمی معادل 57.3 میلیارد دلار و سود عملیاتی 15.4 میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است.

تجزیه و تحلیل رکورد مالی نشان می دهد که بخش فناوری اطلاعات و تلفن همراه سامسونگ که مسئول گوشی های هوشمند گلکسی است، علی رقم کاهش فروش 10درصدی به رقم 2.2 میلیارد دلار دست یافته است که این رقم در مدت مشابه سال قبل 2.4 میلیارد دلار بوده است. فروش خوب گوشی های میان رده تا حدی توانسته است کاهش سود فروش پرچمداران سامسونگ را جبران نماید.

از سوی دیگر، کسب و کار نیمه هادی سامسونگ در سه ماهه جدید افزایش یافته است، که به فروش قوی از تراشه های حافظه و همچنین تقاضا برای حافظه سرور و تلفن همراه مربوط می شود. همچنین این شرکت پیش بینی می کند که جریان نقدی کمپانی در سه ماهه چهارم به دلیل پایان یافتن رونق دو ساله در تقاضای تراشه های حافظه و افزایش تولید محصولات رقابتی از رقبا، کاهش یابد.

غول کره همچنین برای برنامه های خود در سال 2019 اعلام کرد که سعی دارد با تمرکز بر تقویت رقابتش در فن آوری های جدید مانند 5G، ساخت بیشتر گوشی های تاشو، سنسورهای درون نمایشگری، هوش مصنوعی و خودروهای الکتریکی به جبران کاهش میزان فروش و سود عملیاتی خود بپردازد. این شرکت همچنین قصد دارد تا فروش آنلاین و روابط صنعتی(B2B) خود را با تولید لوازم خانگی و سیستم های تهویه مطبوع هوا گسترش دهد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

1 دیدگاه

هوآوی همچنان جایگاه دوم فروش پس از سامسونگ را در اختیار دارد - آبان 12, 1397 - 12:46 ب.ظ
[…] گزارش مالی سامسونگ نشان از رکود فروش پرچمداران […]
دیدگاه بگذارید