گوشی آیفون 16 پرو احتمالاً دارای یک دکمه خازنی فرورفته باشد

اپل اخیراً پیشرفت بزرگی داشته است. انتظار می‌رود که این شرکت در ماه‌های آینده مدل‌های جدید آیپد پرو OLED را در کنار به‌روزرسانی جدید مک‌بوک ایر M3 عرضه کند. در این میان، آیفون 16 پرو دارای پیشرفت‌های زیادی خواهد بود. یک منبع آگاه درباره طراحی، دوربین و چیدمان دکمه‌های آیفون 16 پرو اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است.

آیفون 15 پرو با قاب تیتانیومی عرضه شد و این شرکت احتمالاً تا چند سال دیگر به آن پایبند خواهد بود. طبق پستی از Majin Bu در توییتر، آیفون 16 پرو می‌تواند نمایشگری کمی بزرگ‌تر از مدل فعلی داشته باشد. با این حال، این پست بیان می‌کند که اندازه آیفون 16 پرو مکس تغییر نخواهد کرد. پیش از این گزارش شده بود که هر دو مدل آیفون 16 پرو دارای شاسی بزرگتری خواهند بود. این اتفاق همچنین فضایی را برای نمایشگر بزرگ‌تر در هر دو مدل ایجاد می‌کند.

آیفون 16 پرو با نمایشگر 6.3 اینچی و مدل پرو مکس با صفحه‌نمایش 6.8 اینچی عرضه خواهد شد. شاسی بزرگ‌تر فضای بیشتری ایجاد می‌کند و به دستگاه اجازه می‌دهد تا لنز پریسکوپ را در جای مناسبی به همراه داشته باشد. آیفون 15 پرو مکس دارای لنز تتراپریسم برای زوم اپتیکال 5 برابری است، اما نسخه کوچک‌تر به دلیل اندازه آن، فاقد این ارتقا است. این بدان معناست که آیفون 16 پرو دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای خواهد بود که با آیفون 15 پرو مکس مطابقت دارد.

علاوه بر این، منبع آگاه همچنین اشاره می‌کند که اپل برنامه‌هایی برای عرضه آیفون 16 پرو با یک دکمه خازنی جدید دارد. این اولین بار نیست که جزئیات یک دکمه خازنی هم‌سطح با گوشی را می شنویم. قبلاً گزارش شده بود که مدل‌های Pro دارای یک دکمه حساس به فشار در زیر دکمه Power یا Side هستند. دکمه جدید احتمالاً «دکمه ضبط» نامیده می‌شود و عملکردهای اختصاصی دوربین آیفون 16 پرو را انجام می‌دهد. طبق گزارش‌های گذشته، دکمه ضبط، وظیفه کنترل ویژگی‌های مرتبط با ویدیوی دستگاه را بر عهده خواهد داشت.

از آنجایی که دکمه Capture خازنی خواهد بود، از سطح گوشی بیرون نمی‌زند. این منبع آگاه ادعا می‌کند که این دکمه ممکن است حتی کمی فرو رفته هم باشد. هنوز خیلی زود است که در مورد طراحی با قاطعیت صحبت کنیم زیرا ماه‌ها تا راه‌اندازی آن باقی مانده است. تا زمانی که دستگاه وارد تولید انبوه شود، جزئیات زیادی در رابطه با طراحی و فرم فاکتور آیفون 16 پرو منتشر خواهد شد. اپل همچنین در حال کار بر روی ویژگی‌های مختلف مرتبط با هوش مصنوعی برای مدل‌های آیفون 16 پرو است که به طور انحصاری بر روی دستگاه با تراشه A18 Pro در دسترس خواهد بود.

منبع اطلاعات همچنین اطلاعات دیگری را در مورد آیفون 16 به اشتراک گذاشت و نشان داد که می‌تواند قابلیت فیلم‌برداری فضایی (سه‌بعدی) را داشته باشد. طراحی شبیه به آیفون 12 با طرح دوربین عمودی خواهد بود. سنسورهای دوربین می‌توانند در کنار اسکنر جدید LiDAR کار کنند که جزئیات عمق عکس‌ها و فیلم‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

پست های مرتبط

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

طبق بنچمارک GFXBench تراشه A18 Pro عملکرد بهتر اما مصرف انرژی بدتری نسبت به تراشه A17 Pro دارد

اپل واچ سری 10 ابتدا قرار بود با سنجش فشار خون همراه شود اما طراحی جدید مانع از این کار شد