گوگل: اضافه کردن قابلیت اسکرین شات پیمایشی به اندروید خام امکان پذیر نیست

با اینکه نسخه خام سیستم عامل اندروید نقات قوت مختص خود را دارد اما یکی از مسائلی که همواره باعث شده اندروید خام گوگل نتواند اکثریت کاربران این سیستم عامل را به خود جذب کند، کمبود قابلیت ها و ویژگی های آن است. گوگل نیز کم پیش می آید که بخواهد از ویژگی های رابط های کاربری سازندگان دیگری همچون سامسونگ یا شیائومی در اندروید خام استفاده کند و در بسیاری از مواقع، کاربران اندروید خام ویژگی هایی را از گوگل درخواست میکنند که در عین حال، در اندرویدهای سفارشی شرکت های دیگر وجود دارد.

در حالی که گوگل تمام تلاش خود را برای اضافه کردن ویژگی های جدید و کاربردی به اندروید خام میکند و به طور مثال کمپانی قصد دارد قابلیت ضبط نمایشگر را به اندروید Q اضافه کند، کاربران این سیستم عامل همچنان مجبورند که برای گرفتن اسکرین شات های پیمایشی، از برنامه های سوم شخص بر روی گوشی های خود استفاده کنند. با اصطلاح اسکرین شات تمام کاربران گوشی های موبایل آشنا هستند، اسکرین شات پیماشی نیز نوعی از همان قابلیت است که از آن میتوان برای عکس گرفتن از مکالمات متنی طول و دراز، صفحات وب سایت ها یا هر صفحه ای از گوشی که کاربر برای ثبت اسکرین شات از تمام آن میبایست چندین اسکرین شات تکی تهیه کند، استفاده کرد.

جوابی غیر منطقی

یک سال پیش بود که کاربری در انجمن های محصولات گوگل به این کمپانی پیشنهاد اضافه کردن قابلیت اسکرین شات پیمایشی را به نسخه های بعدی اندروید داد. در حالی که تا به امروز چنین اتفاقی را شاهد نبوده ایم، یکی از کارمندان گوگل در این مورد گفته است که اضافه کردن این قابلیت به اندروید خام، ممکن نیست. هیچ دلیلی توسط این کارمند برای این بیانیه عنوان نشده است و نمیتوان حدس زد که چرا گوگل توانایی انجام چنین کاری را ندارد یا از انجام آن سر باز میزند.

چنین صحبتی در حالی انجام شده که مدت زمان بسیار زیادیست، گوشی های اندرویدی سازندگان دیگری همچون سامسونگ، شیائومی، آنر و وان پلاس از گزینه ای برای گرفتن اسکرین شات های پیمایشی برخوردار هستند. با اینکه اضافه شدن این قابلیت به اندروید خام اتفاق خوبیست، اما بدین معنا نیست که کاربران این دستگاه ها از این ویژگی بی بهره هستند. آنها میتوانند از اپلیکیشن های سوم شخصی مانند Long Shot در گوشی خود استفاده کنند. صرف نظر از گفته گوگل، بعید است که این قابلیت به اندروید Q اضافه شود اما شاید بتوان به اندروید R یا نسخه های بعد از آن امیدوار بود.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد