گوگل به معرفی پیکسل‌های ارزان قیمت با ویژگی‌های چشمگیر در آینده ادامه میدهد

پس از ماه ها شایعات و گمانه زنی، بالاخره امروز گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O 2019 از پیکسل های جدید خود با قیمت مناسب تر نسبت به هم نوعان پرچمدار رونمایی کرد. پیکسل 3A و 3A XL با اینکه از نظر مشخصاتی در دسته گوشی های میان رده قرار میگیرند اما در برخی قسمت ها مانند دوربین، مطمئنا از بهترین های بازار خواهند بود و گوگل به طور مشخصی، دوربین را نقطه عطف فروش این دستگاه ها قرار داده است.

پیکسل های جدید، اولین تلاش گوگل در بازار گوشی های میان رده حساب میشود و تا پیش از این، همه پیکسل های معرفی شده از رسته پرچمداران گران قیمت بودند. بر اساس گزارش جدید به دست آمده، معرفی پیکسل های جدید در این بخش قیمتی ادامه خواهد داشت و بنابراین پیکسل 3A و 3A XL اولین و آخرین تلاش گوگل برای معرفی گوشی ارزان قیمت نخواهد بود. به گفته Android Police، گوگل قصد دارد به معرفی پیکسل های خوش قیمت در آینده ادامه دهد و این کار احتمالا سالانه صورت خواهد گرفت.

در این صورت سال آینده در چنین روزهایی باید منتظر نسل جدید پیکسل 3A و پیکسل 3A XL باشیم. دلیل این کار میتواند عدم فروش مناسب پیکسل های پرچمدار باشد. با اینکه این گوشی ها در بخش عکاسی، از بهترین های بازار به شمار میروند و گوگل مانور زیادی بر روی این قسمت از آنها میدهد، اما باز هم در رقابت با دیگر پرچمداران، آنچنان مورد استقبال کاربران قرار نمیگیرند.

پیکسل های سری 3 از نظر فروش حتی پائین تر از پیکسل های نسل دوم قرار گرفتند و گوگل موفقیتی با جدیدترین پیکسل های پرچمدار کسب نکرد. البته تغییر روند بازار با قدرت گرفتن تولید کنندگان چینی و پیدایش دسته جدید گوشی ها که قیمتی بسیار عالی در کنار مشخصات و ویژگی های خوب را ارائه میدهند نقش بسزایی در این زمینه داشته است. حالا دیگر مصرف کنندگان علاقه چندانی به خرید گوشی های گران قیمت ندارند و میان رده های خوش قیمت را به پرچمداران گران قیمت ترجیح میدهند. این اتفاق باعث شده حتی سازندگان بزرگی همچون اپل و سامسونگ بر روی سری گوشی های میان رده خود تمرکز کنند تا بتوانند جایگاه خود را در بازار حفظ کنند.

یکی از مسائلی که باعث میشد نسل های قبل تر پیکسل های گوگل فروش بهتری داشته باشند، پشتیبانی عالی

گوگل از آنها و اندروید خام بود. اما حالا دیگر بسیاری از سازندگان گوشی های اندروید One را معرفی کرده اند که از این حیث درست مانند پیکسل ها هستند و باعث شدند حالا دیگر گزینه های این دسته از افراد، محدود به پیکسل ها نباشند و مدل های جذاب تر با قیمت حتی پائین تر را در مقابل خود ببینند.

حال با معرفی پیکسل های ارزان قیمت و عرضه وسیع آنها، گوگل امیدوار است بتواند کمی جایگاه خود را در بازار گوشی های هوشمند بهبود بخشد. امید گوگل، به دوربین قدرتمند میان رده های خود است که احتمالا در بازار میان رده ها بی نظیر باشند. باید صبر کرد و منتظر بررسی ها از این گوشی ها ماند.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

مدل‌های بعدی آیپد پرو احتمالاً مجهز به تراشه M5 اپل باشند

کل خط تولید سری آیفون 16 اپل از تراشه A18 بهره می‌برد !

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد