یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز با هدست Vision Pro اپل صورت گرفت !

سال گذشته اپل از هدست Vision Pro در رویداد WWDC رونمایی کرد و از آن زمان نظرات مثبت و منفی زیادی دریافت کرد. اخیراً یک جراح ارتوپد در برزیل از هدست Vision Pro برای جراحی موفقیت‌آمیز شانه استفاده کرده است.

یک بیمار توسط دکتر برونو گوباتو تحت عمل جراحی پارگی روتاتور کاف قرار گرفت. این مشکل ناشی از ساییدگی و پارگی بیش از حد بافت تاندون در شانه است. گوباتو تجربه خود را با Vision Pro و نحوه کمک به جراحی با طیف متنوعی از دوربین‌ها و حسگرها برای نشان دادن اطلاعات مربوط به عمل به اشتراک گذاشت. این دکتر در MacMagazine اظهار کرد: «در جراحی آرتروسکوپی شانه از دوربینی در داخل مفصل استفاده می‌شود و جراحان آن را با نگاه مستقیم به صفحه نمایش انجام می‌دهند. با این دستگاه می‌توانستم تصویر را در اندازه بزرگ با وضوح بالا ببینم و همچنین می‌توانستم معاینات و مدل‌های سه بعدی بیمار را در زمان واقعی ببینم.»

در ویدئویی که این پزشک در یوتیوب به اشتراک گذاشت می‌توان دید که چگونه هدست Vision Pro به او کمک کرد تا یادداشت ها، اشعه ایکس، دوربین‌های زنده و موارد دیگر را در حین عمل ببیند. این دکتر همچنین قبلاً از هولولنز مایکروسافت برای انجام عمل جراحی استفاده می‌کرد، بنابراین با مشکلات استفاده از هدست در اتاق عمل آشنا است. در مجموع، جراحی موفقیت‌آمیز بود و هدست Vision Pro جایگزین تجهیزات زیادی در اتاق شد.

اینکه پزشکان از هدست Vision Pro تمجید می‌کنند، نشان از این دارد که موارد استفاده زیادی برای آن به غیر از مصرف رسانه و کارهای روزمره شما وجود دارد. با این حال، Vision Pro ارزان نیست و با قیمت گزاف 3499 دلار برای مدل پایه شروع می‌شود. Vision Pro یکی از هدست‌های پیشرو برای تجربه واقعیت افزوده است و مدل‌های نسل بعدی، آن را به سطح بالاتری خواهند برد.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد