مقایسه مصرف باتری صفحه نمایش در حالت 1440P و 1080P

بی شک می توان سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس را در زمینه صفحه نمایش گوشی های هوشمند، یکی از برترین ها دانست. اما این بار قصد داریم تا ببینیم که اگر رزولوشن 1440 پیکسلی را انتخاب کنیم در مقایسه با رزولوش 1080 پیکسلی تا چه اندازه مصرف انرژی برق کمتری را خواهد داشت. در ادامه ویدئویی را در نظر گرفته ایم تا با استفاده از دستگاه ها و رباط های فوق هوشمند، این مقایسه را با کمترین خطای ممکن انجام دهند.

پیش از اینکه وارد بحث مقایسه شویم، بهتر است تا اطلاعاتی از صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند داشته باشیم.

مشخصات صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

در بخش نمایشگر باید پرچمداران سامسونگ را برترین بازار در این قسمت دانست. سامسونگ با معرفی گلکسی اس در سال ۲۰۱۰، نمایشگری را به جهانیان معرفی کرد که سطح توقعات کاربران و منتقدان را بالا برد. نمایشگری که در سال ۲۰۱۹ با رزولوشن ۴۰۰×۸۰۰ پیکسل و با پنل Super AMOLED توانست مدعیان بازار را در آن دوران از میدان رقابت حذف کند. این متفاوت بودن ادامه داشت تا قبل از تکراری شدن سامسونگ با محصولی دیگر به نام گلکسی اس ۶ اج، دوباره به روزهای اوج خود در بخش نمایشگر باز گشت.

برتری نمایشگرهای خانواده گلکسی اس به خانواده نوت هم راه یافت تا در نهایت در آخرین پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی اس ۱۰ پلاس با نمایشگری بی نهایت و جذاب روبرو باشیم. به واقع در اولین برخورد با گلکسی اس ۱۰ پلاس نمایشگر به شدت جلب توجه می کند. با توجه به باریک بودن حاشیه دور نمایشگر، حس بی نهایت بودن تنها یکی از جذابیت های بصری نمایشگر خانواده اس ۱۰ است.

نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس با ابعاد ۶٫۴ اینچ از نوع AMOLED داینامیک است. سامسونگ برای بی نهایت نشان دادن نمایشگر، ناچ رایج در صفحه نمایش بسیاری از گوشی ها را نادیده گرفت و توانست با Infinity-O یکی از جذاب ترین نمایشگرهای استفاده شده بروی اسمارت فون ها را خلق کند. نمایشگری که برای استفاده از حداکثر فضای موجود، با حفره ای دوربین سلفی را در دل خود جای داده تا حس بی نهایت بودن به راحتی به بینند القا شود.

این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۴۰ پیکسل است که سامسونگ به صورت پیشفرض نمایشگر را بروی ۱۰۸۰×۲۲۸۰ پیکسل یا فول اچ دی پلاس تنظیم کرده است. کم کردن رزولوشن به دلیل مصرف بهینه تر انرژی و در نهایت طول عمر بیشتر باتری است. البته اگر در موقعیتی قرار گرفتید که حفظ عمر باتری برایتان مهم شد، می توانید رزولوشن را بروی حداقل یا ۷۲۰×۱۵۲۰ پیکسل هم تنظیم کنید.

کاربران مانند همیشه می توانند فضای رنگی در خانواده اس را تغییر دهند. این بار در گلکسی اس ۱۰ پلاس فضای رنگ با دو نام Vivid و Natural در دسترس است. حالت Vivid از فضای رنگی DCI-P3 وسیع تری استفاده می کند که در نتیجه رنگ ها شاداب تر، پر رنگ تر و البته با دقت کمتری به نمایش در می آیند. اگر دقت رنگ در عکاسی یا ادیت لحظه ای عکس و فیلم برایتان مهم است به شدت پیشنهاد می کنیم از این فضای رنگی استفاده نکنید.

گلکسی اس ۱۰ پلاس با تراکم ۵۲۲ یا ۵۲۶ پیکسل در هر اینچ عالی عمل می کند اما نمی توان کلمه بی نظیر را به آن نسبت داد. آرایش ساب پیکسل ها مانند گذشته با چیدمان دو ساب پیکسل سبز در کنار پیکسل آبی و قرمز تصویر سازی را در نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس به عهده دارند.

نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس به طور میانگین با روشنایی ۶۱۰ شمع در متر مربع روشن تر از اکثر پرچمداران است. روشنایی در این نمایشگر به طور ۹۹ درصد در تمام نمایشگر پخش شده که در این بخش باید گلکسی اس ۱۰ پلاس را یک اعجوبه در میان اسمارت فون ها دانست. نهایت روشنایی با ۱۷ درصد بهبود نسبت به گلکسی اس ۹، به نزدیک ۸۰۰ شمع در متر مربع رسیده است که البته به گفته displaymate نهایت روشنایی گلکسی اس ۱۰ (اس ۱۰ نه اس ۱۰ پلاس) برابر با ۱,۲۱۵ nits است. با این وجود در هر محیطی حتی زیر نور خورشید هم می توانید با نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس کار کنید.

 

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !