اهدای 2000 گوشی آیفون به مسافران قرنطینه در کشتی کروز انگلیسی

اهدای 2000 گوشی آیفون به مسافران قرنطینه در کشتی کروز انگلیسی

بیش از یک ماه از شروع موج جدید کرونا ویروس در ووهان چین و پس از آن در نقاط مختلف جهان می گذرد و مدت زیادی از قرنطینه 3700 مسافر کشتی کروز انگلیسی در یوکوهاما ژاپن گذشته است. موج جدید کرونا ویروس که از منطقه ووهان چین گسترش یافته، اثراتی در کشتی کروز انگلیسی بر جای گذاشته و این کشتی در یوکوهامای ژاپن تحت قرنطینه قرار دارند.

طبق اعلام مسئولان ژاپنی، کشتی کروز انگلیسی تا روز 19 فوریه در قرنطینه خواهد بود و دولت ژاپن قصد دارد تا تعداد 2000 گوشی آیفون را به مسافران این کشتی اهدا کند. هر چند در ابتدا برنامه ای برای اهدای گوشی های اندرویدی به دلیل قیمت کمتر در دستور کار قرار گرفته بود، اما در نهایت دولت ژاپن تصمیم نهایی خود را برای اهدای 2000 گوشی آیفون به مسافران کشتی اتخاذ کرده است.

گوشی های در نظر گرفته شده به اپلیکیشن پزشکی اختصاصی مجهز شده اند تا بیماران همواره تحت نظر پزشک خود قرار گرفته و وضعیت آنها به صورت منظم بررسی شود. ارتباط با پزشک شامل تجویز دارو و حتی ارتباط با روان پزشک برای کنترل اضطراب و استرس بیماران از جمله اهداف اپلیکیشن پزشکی نصب شده روی گوشی های آیفون است. برنامه بهداشتی نصب شده متعلق به وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن است و به همه آیفون ها امکان دسترسی به خدمات سلولی SoftBank داده شده است.

دولت ژاپن در ابتدا قصد داشت كه تلفن های هوشمند اندرویدی را در میان مسافران کشتی کروز انگلیسی عرضه كند که دلیل آن، قیمت مناسب تر گوشی های اندرویدی بود، اما در نهایت بر سر انتخاب گوشی آیفون به جمع بندی رسیدند. دو دلیل فرضی در خصوص این انتخاب وجود دارد. دلیل اول این است که طبق گزارش ها، اعتقاد بر این است که برنامه پزشکی روی آیفون ها بهتر کار خواهد کرد و دلیل دوم اینکه، مقامات دولتی ژاپن نمی خواستند مردم این برنامه را از فروشگاه Google Play که در کشور دیگری ثبت شده، دریافت کنند.

طبق مستندات به دست آمده، دولت ژاپن تعداد 2000 گوشی iPhone 6s تهیه کرده تا در میان مسافران کشتی کروز انگلیسی توزیع کند. اما به توجه به اینکه گوشی آیفون 6 اس سال ها قبل تولید و عرضه شده و مدت زیادی از توقف تولید آن می گذرد، بعید است که مسافران پس از خروج از قرنطینه نسبت به استفاده از آنها تمایلی نشان دهند.

در حال حاضر برند های بزرگ جهان از جمله گوگل، تسلا، سامسونگ، اپل و مایکروسافت دفاتر مرکزی، کارخانه ها، فروشگاه های خرده فروشی خود را در سراسر چین تعطیل کرده اند. البته تعداد از فروشگاه های اپل در مناطقی که هیچ مورد ابتلا به کرونا ویروس اعلام نشده، بازگشایی کرده و در حال فروش محصولات خود است.

با توجه به اینکه وضعیت شیوع و گسترش کرونا ویروس در برخی مناطق چین نامشخص است و اخبار مستندی در این خصوص منتشر نمی شود، شرکت های بزرگ آمریکایی علاقه ای به بازگشایی مراکز خود ندارند. لازم به ذکر است که کشتی کروز انگلیسی Diamond Princess که توسط شرکت میتسوبیشی موتورز در سال 2004 میلادی و در منطقه یوکوهامای ژاپن ساخته شده و از سال 2014 مالکیت آن بر عهده شرکت انگلیسی – آمریکایی Carnival Corporation & PLC قرار دارد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !