سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان

سیستم پیشنهادی گیمینگ و رندرینگ 4K با بودجه 54 میلیون تومان

سیستم پیشنهادی گیمینگ هفته دوم فروردین 1399 با قطعاتی بسیار قدرتمند، توان اجرای بازی های جدید با وضوح 4K و همچنین قابلیت کار به عنوان سیستم رندرینگ را دارد. قدرتمندترین پردازنده نسل سوم سری رایزن AMD که به تازگی در بازار داخلی موجود شده به همراه کارت گرافیک پرچمدار RTX 2080 Ti ترکیبی ایده آل برای اجرای بازی ها در وضوح تصویر 4K را به وجود می آورند.

پردازنده AMD RYZEN 9 3900X : قیمت 11.300.000 تومان

پردازنده بسیار قدرتمند AMD که به تعداد 12 هسته و 24 رشته پردازشی مجهز بوده و با فرکانس پایه قابل توجه 3.8 گیگاهرتز فعالیت می کند، بهترین گزینه برای سیستم پیشنهادی گیمینگ به شمار می رود. در صورت فعال سازی فناوری توربو بوست، فرکانس کاری پردازنده به 4.6 گیگاهرتز افزایش می یابد. معماری ریز پردازنده Zen 2 با فناوری ساخت 7 نانومتری سبب می شوند تا امکانات کلی پردازنده قدرتمند RYZEN 9 3900X در سطح بسیار خوبی قرار گیرد و کمتر محصولی در بازار می تواند با آن رقابت کند.

شش مگابایت حافظه نهان سطح دوم (L2 Cache) و 64 مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) به خوبی می تواند سرعت پردازش را در این محصول گران قیمت ای ام دی افزایش دهد. پردازنده قدرتمند AMD با بهره گیری از مشخصاتی که ذکر شد و همچنین عدم وجود واحد گرافیکی مجتمع به توانی در حدود 105 وات نیاز دارد که بسیار عالی است.

این پردازنده در مقایسه با سایر محصولات کلاس دسکتاپ اینتل، بالاترین امتیاز را در بنچمارک PassMark به دست آورده و در حقیقت هیچ رقیبی ندارد. اختلاف میان RYZEN 9 3900X و پردازنده Core i9-9900KS در این بنچمارک بیش از 12000 امتیاز است که به خوبی اختلاف آنها را در قدرت پردازشی اثبات می کند.

مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS : قیمت 4.400.000 تومان

برای پشتیبانی از پردازنده های نسل سوم رایزن و بهره گیری از تمام قابلیت ها و فناوری های جدید، به مادربرد های دارای چیپ ست AMD X570 نیاز دارید و مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS به عنوان مادربرد منتخب در سیستم پیشنهادی گمینگ ، یکی از بهترین گزینه ها از نظر امکانات، عملکرد و قیمت به شمار می رود.

چهار اسلات حافظه رم موجود روی مادربرد، می توانند از حداکثر 128 گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس 4400 مگاهرتز به صورت دو کاناله پشتیبانی می کنند. ام اس آی برای خنک سازی چیپ ست X570 از یک عدد فن به همراه هیت سینک آلومینیومی استفاده کرده تا عملکرد سیستم در دراز مدت دچار افت نشود.

وجود اسلات PCI 4.0 برای نصب جدیدترین کارت گرافیک های AMD کاربرد دارد، با این حال از کارت گرافیک های رابط PCI 3.0 نیز پشتیبانی می کند. دو اسلات PCI Express موجود روی مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS از فناوری دو کارت گرافیک همزمان به نام CrossfireX پشتیبانی می کند تا عملکرد گرافیکی کامپیوتر گیمینگ خود را به شدت افزایش دهید.

از سایر امکانات این مادربرد حرفه ای می توان به کارت صدای 7.1 کاناله، پورت Optical صوتی، اسلات M.2 مجهز به هیت سینک خنک کننده، پورت ها و کانکتور های کامل، مدار تغذیه قدرتمند به همراه هیت سینک های آلومینیومی و سیستم نورپردازی اشاره کرد. مادربرد MSI در حال حاضر با قیمت بسیار مناسبی در بازار به فروش می رسد که با در نظر گرفتن امکانات گسترده آن، این محصول را به گزینه ای بی نظیر تبدیل کرده است.

حافظه رم G. Skill TridentZ RGB DDR4 32GB 3200MHZ : قیمت 4.700.000 تومان

با توجه به اینکه سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت بنچیمو قرار است به اجرای بازی ها در وضوح 4K بپردازد و برخی امور دیگر از جمله رندرینگ و امور مالتی تسک را انجام دهد، به طور حتم به یک پک حافظه رم DDR4 با حجم 32 گیگابایت و فرکانس مناسب نیاز دارد. از این رو کیت حافظه رم 32 گیگابایتی G. Skill TridentZ RGB متشکل از دو ماژول با ظرفیت 16 گیگابایت و فرکانس 3200 مگاهرتز را برای این سیستم در نظر گرفتیم.

هر دو ماژول حافظه رم جی اسکیل به هیت سینک آلومینیومی به رنگ مشکی و دارای شانه مرتفع به همراه دیود های نوری RGB مجهز شده اند. در نتیجه اسمبل شما با استفاده از حافظه TridentZ RGB بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود. زمان پاسخدهی حافظه رم جی اسکیل برابر با CL15 (به صورت دقیق 35-15-15-15) است که با توجه به فرکانس 3200 مگاهرتزی آن بسیار عالی ارزیابی می شود.

سازگاری با مادربرد های جدید مجهز به چیپ ست های AMD و اینتل، ولتاژ کاری 1.35 ولت، پشتیبانی از فناوری XMP 2.0 و قابلیت اورکلاک از جمله ویژگی های G. Skill TridentZ RGB به عنوان گزینه منتخب سیستم پیشنهادی گیمینگ به شمار می روند. از سوی دیگر کیفیت ساخت بالای هیت سینک آلومینیومی و چیپ ست های حافظه DDR4 به کار رفته در آن، نشان می دهد که مبلغ 4 میلیون و 700 هزار برای آن ارزش پرداخت دارد.

کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti GAMING TRIO 11GB : قیمت 23.400.000 تومان

در انتخاب کارت گرافیک برای سیستم پشینهادی گیمینگ باید بهترین و قدرتمندترین گزینه را در نظر گرفت، با این حال سعی کردیم پول اضافی برای خریداری کارت گرافیک نپردازیم. از این رو گزینه ای بهتر و قدرتمندتر از کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti GAMING TRIO 11GB در بازار نیافتیم که با قیمت بسیار مناسبی در بازار به فروش می رسد.

این محصول یکی از تحسین شده ترین کارت گرافیک های گیمینگ برای اجرای بازی ها در وضوح تصویر 4K به شمار می رود و نرخ فریم قابل قبولی را حتی در سنگین ترین بازی و خشمگین ترین موتور های گرافیکی ارائه می دهد. پردازنده گرافیکی به کار رفته در RTX 2080 Ti به تعداد قابل توجه 4352 هسته پردازشی CUDA مجهز شده که این محصول را به قدرتمندترین کارت گرافیک دسکتاپ جهان تبدیل کرده است.

فرکانس بوست پردازنده گرافیکی برابر با 1635 مگاهرتز بوده و خنک سازی مجموعه GPU، مدار تغذیه و چیپ ست های حافظه بر عهده هیت سینک آلومینیوم بزرگ، لوله های انتقال حرارت و سه عدد فن قرار دارد. سیستم خنک کننده کارت گرافیک MSI به نورپردازی RGB مجهز شده تا بر اساس سلیقه خود نسبت به تعیین رنگ و افکت های آن اقدام کنید.

یازده گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 در این کارت گرافیک قدرتمند با فرکانس موثر 14000 مگاهرتز فعالیت می کنند و با توجه به رابط حافظه 352 بیتی می توانند پهنای قابل توجهی را در دسترس کاربران قرار دهند. توان مصرفی کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti GAMING TRIO برابر با 300 وات است و برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ مجهز به آن به یک پاور با حداقل توان 600 وات نیاز دارید.

کیس Cooler Master Master Case H500 : قیمت 2.560.000 تومان

برای نصب قطعات حرفه ای انتخاب شده برای سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت بنچیمو، کیس بسیار زیبا و بی نظیر کولرمستر مدل Master Case H500 را انتخاب کردیم. این کیس یکی از جدیدترین محصولات کولرمستر است که به بازار داخلی قدم گذاشته و امکانات قابل توجهی دارد.

بدنه با کیفیت و ابعاد قابل قبول برای نصب حرفه ای ترین قطعات از جمله ویژگی های بارز آن به شمار می روند. در این کیس زیبا می توانید انواع کارت گرافیک حرفه ای به طول 410 میلی متر و سیستم های خنک کننده بادی و آبی را نصب کنید. درون کیس Master Case H500 کولرمستر می توانید حداکثر 6 عدد فن نصب کنید که سه عدد از آنها توسط شرکت سازنده نصب شده است. یک عدد فن 120 میلی متری در پنل پشت و دو عدد 200 میلی متری در پنل جلو توسط کولرمستر نصب شده اند که هر سه مدل از نورپردازی RGB بهره می برند.

پنل جلو و سقف کیس از فلز با طرح توری شکل و درب کناری نیز از شیشه حرارت دیده است. به این ترتیب می توانید ظاهر زیبای کیس و قطعات داخل آن را در معرض دید دوستان خود قرار دهید. پاور در این کیس درون یک محفظه مخفی نصب می شود و امکان نصب منبع تغذیه به طول 180 میلی متر را دارید. همچنین برای نصب خنک کننده بادی، حداکثر فضایی با ارتفاع 167 میلی متر در نظر گرفته شده است.

ابعاد کیس و طراحی فضای داخلی به گونه ایست که می توانید به سادگی رادیاتور 240 میلی متری خنک کننده مایع پردازنده را در این بخش نصب کنید. پشتیبانی از مدیریت کابل کشی، قابلیت نصب دو عدد هارد دیسک 3.5 اینچی، قابلیت نصب دو عدد درایو سالید یا هارد دیسک 2.5 اینچی، دو عدد پورت USB 3.0 و دو عدد پورت USB 2.0 از جمله قابلیت های کیس کولرمستر Master Case H500 به شمار می روند.

پاور Antec HCG850 Extreme GOLD : قیمت 1.750.000 تومان

توان مصرفی کل سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت بنچیمو حدود 700 وات است و از این رو یک پاور 850 وات حرفه ای از برند معتبر Antec را برای آن انتخاب کردیم. پاور Ante HCG850 Extreme GOLD یکی از بهترین پاور های موجود در بازار به شمار می رود و امکانات بی نظیری برای استفاده در سیستم پیشنهادی گیمینگ دارد.

سیستم کابل کشی فول ماژولار به کاربران اجازه می دهد تا فقط کانکتور های مورد نیاز را به آن متصل کرده و همین موضوع از ازدحام کابل ها جلوگیری می کند. این محصول از استاندارد راندمان 80PLUS GOLD بهره می برد که به این ترتیب میزان اتلاف انرژی آن بسیار کم (راندمان 92 درصد، اتلاف انرژی 8 درصد) خواهد بود. وجود 8 مدار محافظ برای جلوگیری از بروز آسیب به پاور و سایر قطعات سیستم به کاربران تضمین می دهد که نگرانی کمتری نسبت به خرابی قطعات در شرایط افزایش یا کاهش ولتاژ، افزایش بیش از حد توان مصرفی، افزایش بیش از حد دمای پاور، اتصال کوتاه، کاهش شدت جریان و مواردی از این قبل تجربه کنند.

خنک سازی مدار داخلی پاور برعهده یک عدد فن 135 میلی متری مجهز به فناوری Zero RPM Manager است که به پاور اجازه می دهد تا در توان های از پیش تعیین شده، بدون نیاز به چرخش فن فعالیت کند. فناوری اصلاح ضریب توان، کانکتور های متعدد از جمله دو عدد 4+4 پین پردازنده، شش عدد کانکتور 2+6 پین کارت گرافیک و 10 عدد کانکتور ساتا از دیگر ویژگی های پاور حرفه ای Antec HCG850 Extreme GOLD به شمار می روند.

خنک کننده SilverStone PF240-ARGB : قیمت 3.100.000 تومان

خنک سازی یک پردازنده قدرتمند دارای 12 هسته و 24 رشته پردازشی با فرکانس بالا، در توان کمتر خنک کننده ای مشاهده می شود و از این رو واترکولر سیکل بسته SilverStone PF240-ARGB را برای سیستم پیشنهادی گیمینگ وب سایت بنچیمو انتخاب کردیم. این خنک کننده حرفه ای و زیبا به دو عدد فن از نوع ARGB مجهز شده که از سرعت چرخش 600 تا 2200 دور در دقیقه بهره می برند.

بلاک خنک کننده نیز از آلیاژ مس خالص ساخته شده و سطح تماس مستقیمی با سطح پردازنده دارد. واتر پمپ به کار رفته در این محصول از نوع سه فاز و دارای 6 قطب مغناطیسی برای چرخش با کمترین توان مصرفی و کمترین میزان نویز است. روی سطح بلاک نیز دیود های نوری از نوع ARGB مورد استفاده قرار گرفتند تا ظاهر جذاب تری به اسمبل شما ببخشد.

لوله های انتقال آب دارای روکش بافته شده از ایجاد صدمات مختلف به آن جلوگیری می کند و ضخامت بیشتر آنها نیز سبب انتقال حجم بالاتری از کولانت به سمت رادیاتور و بلاک پردازنده می شود. قابلیت ARGB موجود در فن ها و واتربلاک سیلوراستون با نرم افزار های نورپردازی شرکت های مختلف از جمله MSI، گیگابایت، ازراک، ایسوس و بایواستار سازگاری دارد.

درایو سالید Lexar NM610 500GB M.2 2280 : قیمت 1.035.000 تومان

درایو های سالید شرکت Lexar که به تازگی وارد بازار داخلی شدند، علاوه بر مشخصات فنی قابل قبول، قیمت بسیار مناسبی دارند و از این رو می توان درایو هایی با ظرفیت بالا را برای سیستم پیشنهادی گیمینگ انتخاب کرد. درایو سالید 500 گیگابایتی Lexar NM610 که از نوع M.2 2280 بر پایه رابط PCIe Gen3x4 NVMe است، سرعت بسیار خوب 2100 مگابایت بر ثانیه را در حالت خواندن ترتیبی ارائه می دهد.

سرعت نوشتن اطلاعات نیز در حالت ترتیبی برابر با 1600 مگابایت توسط شرکت سازنده اعلام شده و حداکثر تعداد IOPS در حالت خواندن برای آن 188.000 ذکر شده است. بهره گیری از چیپ ست های حافظه از نوع 3D TLC در یک درایو با وزن 9 گرم، می تواند سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات را تضمین دهد. با توجه به اینکه مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS از یک هیت سینک برای خنک سازی اسلات M.2 بهره می برد، جای هیچ نگرانی بابت دمای بالای درایو های NVMe وجود ندارد.

این درایو پر سرعت از حداکثر شوک 1500G پشتیبانی می کند و طول عمر آن نیز 1.5 میلیون ساعت است. دمای عملیاتی 0 تا 70 درجه سانتی گراد، پشتیبانی از نرم افزار SSD ToolBox، توان مصرفی بسیار پایین و ساختار ضد لرزش از دیگر ویژگی های درایو 500 گیگابایتی Lexar NM610 به شمار می روند.

هارد دیسک WD Blue WD20EZRZ 2TB : قیمت 1.065.000 تومان

هارد دیسک وسترن دیجیتال مدل WD20EZRZ از سری Blue و با ظرفیت 2 ترابایت، یکی از بهترین هارد دیسک های اقتصادی برای ذخیره سازی اطلاعات به شمار می رود. با توجه به اینکه در این سیستم از یک درایو سالید با ظرفیت 500 گیگابایت استفاده کردیم، می توانید تمامی بازی ها و نرم افزار های مورد نیاز خود را روی آن نصب کرده و از هارد دیسک وسترن دیجیتال فقط برای آرشیو استفاده کنید.

به این ترتیب سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه آن بر پایه رابط ساتا 3 به همراه 64 مگابایت حافظه بافر که اعداد و ارقامی متداول به شمار می روند، نیازهای شما را به خوبی پوشش می دهند. از سوی دیگر سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه سبب ایجاد نویز کمتر می شود. همانطور که می دانید در بازار داخلی، تنوع چندانی برای هارد دیسک های مناسب کاربرد سیستم پیشنهادی گیمینگ (به جز وسترن بلک که قیمت بسیار بالایی دارد) وجود ندارد. با این حال WD20EZRZ می تواند نیازهای یک کاربر حرفه ای را برای ذخیره سازی اطلاعات برطرف سازد.

قطعه مدل قیمت
پردازنده AMD RYZEN 9 3900X 11.300.000
مادربرد MSI MPG X570 GAMING PLUS 4.400.000
حافظه رم G. Skill TridentZ RGB 32GB 3200 CL15 4.700.000
کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti GAMING TRIO 11GB GDDR6 23.400.000
کیس Cooler Master Master Case H500 2.560.000
پاور Antec HCG850 Extreme GOLD 1.750.000
خنک کننده SilverStone PF240-ARGB AIO 3.100.000
درایو سالید LEXAR NM610 500GB M.2 NVMe SSD 1.035.000
هارد دیسک WD Blue 2TB WD20EZRZ 1.065.000
قیمت کل 53.310.000

جدول مشخصات سیستم پیشنهادی گیمینگ 4K و رندرینگ با بودجه 53 میلیون تومان

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

2 نظرات

user فروردین 19, 1399 - 7:02 ب.ظ
سلام عذرخواهی میکنم ولی اگه سیستم برای گیم باشه با این رزولوشن و 60 هرتز اصلا و ابدا نیاز به سیپیو غول نیست چون فریم ریت اینقد پایینه که به سیپیو فشاری وارد نمیشه برای پردازش نهایت یک 6هسته ای و 6ترد کافی هست چون نهایت فریم شما در 4k برابر 60 هست نه بیشتر اگه مثلا میگم مانیتور FHD و 144هرتز یا بیشتر بود بله حتما و حتما نیاز به سیپیو قدرتمند وجود داشت ولی الان که 60 هرتزه شاید باور کردنی نباشه ولی حتی با یه 2هسته ای هم میشه 60 فریم رو راحت هندل کرد البته ممکنه دراپ فریم وجود داشته باشه و برا همین گفتم نهایت یه 6هسته ای کافیه متاسفانه نصف بیشتر افرادی که فروشندگی میکنن به اشتباه برای 4k سیپیو های غول و قدرتمند پیشنهاد میدن که این یه اشتباه بسیار بزرگه برای گیمینگ اگه موضوع رندر و شبیه سازی باشه اینا فارغ از رزولوشن هستن و کاملا نیازشون هست ولی برای گیم تو 4k واقعا اصلا نیاز نیست این همه هسته الکی و بیکار
جواد مظفری فروردین 19, 1399 - 11:01 ب.ظ
این سیستم برای رندرینگ و گیم پیشنهاد شده و تنها گیم نیست
دیدگاه بگذارید