اپل تقریباً دو هفته پیش از آیفون 16e رونمایی کرد. این دستگاه بازخورد خوبی از سوی جامعه فناوری دریافت کرد و در حالی که این مدل یک ارتقای بزرگ نسبت به آیفون SE 3 محسوب میشود، طراحی آن شباهت زیادی به آیفون 14 دارد. در همین میان، شرکت همراه با این دستگاه از مودم اختصاصی C1 خود رونمایی کرد. با توجه به اینکه اولین تلاش شرکت در این زمینه بود، نتایج امیدوارکنندهای داشت.
با این حال، برخی کاربران گزارش دادند که هنگام اتصال آیفون 16e به یک اسپیکر بلوتوثی، صدای پخششده دچار قطع و وصلهای مکرر میشود. بر اساس شکایات منتشرشده در انجمن پشتیبانی اپل، ردیت و شبکه اجتماعی X، این مشکل باعث میشود صدای در حال استریم از آیفون 16e به اسپیکر بلوتوثی بهصورت متناوب قطع شود. هنوز مشخص نیست که این مشکل چقدر گسترده است، اما با توجه به تعداد گزارشها، به نظر میرسد کاربران زیادی تحت تأثیر قرار گرفتهاند. برخی کاربران اشاره کردهاند که بهروزرسانی به iOS 18.3.2 هم این مشکل را برطرف نکرده، با وجود اینکه این نسخه در همین هفته منتشر شد.
اپل در حال حاضر iOS 18.4 را آزمایش میکند و این نسخه به سومین مرحله بتای خود رسیده است، اما نشانهای وجود ندارد که این بهروزرسانی مشکل بلوتوث آیفون 16e را برطرف کند. انتظار میرود که iOS 18.4 در ماه آوریل منتشر شود و تغییرات و اصلاحات متعددی را به همراه داشته باشد. اگر این مشکل تاکنون برطرف نشده باشد، احتمال دارد اپل آن را در نسخههای بتای بعدی برطرف کند.
کاربران گزارش دادهاند که این مشکل زمانی رخ میدهد که آیفون 16e بهطور همزمان به چندین لوازم جانبی از طریق بلوتوث متصل باشد. به نظر میرسد اپل از این مشکل آگاه است، چراکه کاربران بهطور مستقیم این موضوع را به شرکت اطلاع دادهاند، اما زمان دقیق ارائه راه حل مشخص نیست. اپل معمولاً به چنین مشکلاتی به سرعت رسیدگی میکند و احتمالاً برای این مورد هم به همین صورت عمل خواهد کرد. به محض انتشار راه حل رسمی از سوی اپل، شما را در جریان خواهیم گذاشت، پس منتظر اخبار جدید در بنچیمو باشید! شما در مورد این مشکل آیفون 16e چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.