گزارش شده بود که شرکت سامسونگ به دلیل تعدادی از مشکلات، عملیات کارخانه تیلور واقع در تگزاس را متوقف کرده و به نظر میرسید که این شرکت شروع به کار کارخانه را به سال 2027 موکول کرده است. با این حال، اکنون سامسونگ این شایعات را رد کرد.
رسانه The Elec یکی از اولین منابعی بود که خبر تأخیر در زمانبندی آغاز عملیات کارخانه تولیدی تیلور را منتشر کرد. اما طبق گزارش Kxan، این غول فناوری بیانیهای صادر و اعلام کرد که همچنان به زمانبندی اولیه خود برای آغاز تولید در این کارخانه، یعنی سال 2026، پایبند است. از آنچه که سامسونگ در مورد این کارخانه بیان کرده، به نظر میرسد که این پروژه برای شرکت اهمیت زیادی دارد. این شرکت همچنین قصد دارد 10000 شغل جدید در شهرهای آستین و تیلور ایجاد کند.
بیانیه سامسونگ در این باره چنین بود:
آنچه پروژه تیلور را بسیار هیجانانگیز کرد پتانسیل آن برای تأثیر مثبت بر زندگی مردم در سراسر جهان بود. کارخانه تیلور ما تولید راهحلهای نیمهرسانا را افزایش خواهد داد تا از فناوریهای نسل آینده مانند 5G، هوش مصنوعی (AI) و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) پشتیبانی کند. با ظرفیت تولید بیشتر، ما میتوانیم نیازهای مشتریان خود را بهتر تأمین کرده و به ثبات زنجیره تأمین نیمهرسانا در سطح جهانی کمک کنیم.برای تیلور که کمتر از 30 دقیقه با پایتخت ایالت تگزاس یعنی آستین، فاصله دارد، سرمایهگذاری ما هزاران شغل جدید و آموزشهای ارزشمند به همراه خواهد داشت. این کارخانه به ما اجازه میدهد فرصتهای هیجانانگیزی برای ساکنان مرکز تگزاس در سالهای پیش رو ایجاد کنیم.
قبلاً گزارش داده بودیم که سامسونگ به دلیل مشکلاتی در تولید فرآیند 2 نانومتری، پرسنل خود را از این کارخانه خارج کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا شاهد تولید ویفر 2 نانومتری در این کارخانه خواهیم بود یا خیر، اما در ماههای آینده بهروزرسانیهایی در این زمینه خواهیم داشت، پس با ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو همراه باشید. شما در مورد خبر امروز چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.