امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۲۳:۲۲

سری آیفون 17 اپل با افزایش قیمت زیادی همراه خواهد بود !

در سال‌های گذشته، همواره شایعاتی درباره افزایش قیمت سری جدید آیفون مطرح بوده، اما اپل با حفظ سیاست‌های خود توانسته این زمزمه‌ها را بی‌اثر کند و سال‌ها قیمت پایه محصولاتش را ثابت نگه دارد.

با این حال، شرایط سیاسی فعلی شاید باعث شود این روند چندان ادامه پیدا نکند. یک تحلیلگر پیشبینی کرده که سری آیفون 17 احتمالاً امسال با افزایش قیمت همراه شود. البته اپل می‌تواند با ارائه ارتقای حافظه داخلی، این افزایش قیمت را برای مشتریان قابل‌قبول‌تر کند و باید از هر توضیح و راهکاری استفاده کند، چراکه رقبا هم بیکار نمی‌نشینند.

جف پو، تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری GF Securities، در گزارشی که توسط MacRumors منتشر شد، اعلام کرد سری آیفون 17 از آیفون 16 گران‌تر خواهد بود. برخلاف معمول که تحلیلگران عدد دقیقی ارائه می‌کنند، این‌بار به جزئیاتی اشاره نشده و فقط گفته شده کاربرانی که ماه آینده قصد خرید پرچمدار جدید اپل را دارند، باید مبلغ بیشتری بپردازند. قبلاً گزارش شده بود که احتمالاً افزایش قیمت 50 دلاری در راه باشد.

اپلیکی از دلایل احتمالی این گرانی، افزایش حافظه پایه مدل آیفون 17 پرو به 256 گیگابایت است. در زمان عرضه آیفون 15 پرو مکس، اپل نسخه 128 گیگابایتی را حذف و نسخه 256 گیگابایتی را به عنوان مدل پایه معرفی کرد، اما قیمت آغازین را از 1,099 دلار به 1,199 دلار افزایش داد. این تغییر برای برخی خریداران غافلگیرکننده بود، اما در عوض، حافظه داخلی دو برابر شد.

اپل شاید بتواند این روش را یک سال دیگر هم ادامه دهد، به شرطی که حافظه پایه تمام مدل‌های آیفون 17 را به 256 گیگابایت برساند. چون تحلیلگر جزئیات دقیق مدل‌های مشمول افزایش قیمت را ارائه نکرده، نمی‌توان با قطعیت گفت هر مدل چقدر گران‌تر خواهد بود، اما پیشبینی می‌شود قیمت سری جدید از 849 دلار آغاز شود. باید منتظر ماند تا اطلاعات دقیق‌تری منتشر شود.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد قیمت سری آیفون 17 چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *