در یک گفتوگوی تازه با یوتیوبر MrMattyPlays، مارک دارا، از اعضای باسابقه و پیشین استودیو BioWare، فاش کرد که شرکت الکترونیک آرتز چندین پیشنهاد این استودیو را برای بازسازی یا ریمستر بازی Dragon Age: Origins رد کرده است.
وی گفت:
من در حال حاضر هیچ ایدهای برای معرفی یک Dragon Age جدید به EA ندارم. راستش نمیدانم اگر بخواهم ادامه بدهم، چه کاری انجام بدهم. اما صادقانه فکر میکنم باید نسخههای اول تا سوم را بازسازی کنند. هرچند بعید میدانم این کار را بکنند. یکی از ایدههایی که قبلاً بهطور خیلی غیررسمی مطرح کردیم، این بود که سه بازی اول را به شکل یک سهگانه بازشناسی کنیم. اسمش را هم میگذاشتیم «سهگانه قهرمانان»: قهرمان فرلدن (Hero of Ferelden)، قهرمان کرکوال (Champion of Kirkwall)، و بازرس (Inquisitor). به نظرم، اولین گام این است که این سه بازی را و شاید Veilguard را هم بازسازی و دوباره منتشر کنند، بعد ببینند چه پیش میآید و بر همان اساس جلو بروند.
دارا که تهیهکننده اجرایی سه بازی اول Dragon Age و مشاور نسخه چهارم بوده، اشاره کرد که EA علاقه چندانی به ریمستر کردن بازیهایش ندارد. هرچند مدتی پیش نسخه موفق Mass Effect Legendary Edition را عرضه کردند، اما ساخت آن بهمراتب سادهتر بود، چون هر سه بازی با موتور Unreal Engine ساخته شده بودند. در مقابل، Dragon Age: Origins با موتور اختصاصی Eclipse Engine توسعه یافته بود، Dragon Age II با نسخه ارتقایافته آن یعنی Lycium Engine و Dragon Age: Inquisition با موتور Frostbite ساخته شده بودند.
وی توضیح داد:
EA کمی مخالف ریمستر است. راستش دلیلش را نمیدانم. عجیب است که یک شرکت سهامی عام با پول مفت مخالف باشد. اما بههرحال اینطور است. مشکل دیگر اینکه Dragon Age نسبت به Mass Effect ریمستر سختتری دارد. شاید کمی سختتر، شاید خیلی سختتر، مشخص نیست.
به گفته دارا، حتی در نخستین مراحل پروژه لغوشده Joplin (نسخه اولیهای از Dragon Age 4)، ایدهای مطرح شد که ابزارهای Frostbite را آماده کنند و سپس یک استودیو کوچک و بااستعداد را پیدا کرده، بودجه بدهند تا بازسازی Dragon Age: Origins را انجام دهد. به گفته او:
پیشنهادهای زیادی مطرح بود که آیا راهی هست Dragon Age: Origins را به روز کنیم و به جلو بیاوریم یا نه.
📢 شما دوست دارید نسخه اول Dragon Age بازسازی یا ریمستر شود؟ نظراتتان را با ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو به اشتراک بگذارید.