امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ ساعت : ۱۰:۴۳

دوربین آیفون 20 از فناوری LOFIC بهره می‌برد

انتظار می‌رود تا سال 2027 دست‌کم شش مدل مختلف آیفون معرفی شود که احتمالاً یکی از آن‌ها مدل تاشو خواهد بود.

با این حال، هیجان پیرامون آیفون بیستمین سالگرد اپل همچنان در بالاترین سطح خود قرار دارد؛ چراکه هر روز جزئیات و ویژگی‌های جذاب‌تری از این نسل منتشر می‌شود.

گزارش شده که اپل قصد دارد شماره 19 را کنار بگذارد و مستقیماً از آیفون 20 رونمایی کند. این تصمیم به مناسبت بیستمین سال عرضه اولین آیفون در سال 2007 گرفته شده.

به گفته یکی از منابع معتبر در وبلاگ Naver با نام کاربری Yeux1122، نسل آیفون 20 از فناوری جدیدی با نام LOFIC در دوربین خود بهره خواهد برد.

سنسور CMOS نوعی تراشه هست که نور را از طریق مجموعه‌ای از پیکسل‌های حساس به نور دریافت کرده و به تصویر دیجیتال تبدیل می‌کند.

iOS 26فناوری LOFIC نوعی CMOS هست که باعث می‌شود دوربین بتواند جزئیات نواحی تاریک و روشن تصویر را همزمان و بدون ایجاد نویز ثبت کند؛ یعنی محدودیت بین حساسیت به نور و اشباع روشنایی تا حد زیادی برطرف می‌شود.

این فناوری هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری کاربرد دارد. اگر اپل واقعاً آن را در آیفون 20 پیاده‌سازی کند، محدوده دینامیکی دوربین می‌تواند تا 20 استاپ افزایش یابد. آیفون‌های فعلی 13 استاپ دارد و این پیشرفت با دوربین‌های سینمایی حرفه‌ای برابری می‌کند.

از سوی دیگر، خبر نگران‌کننده برای رقبا این است که سامسونگ فعلاً برنام مشخصی برای توسعه این فناوری ندارد. این موضوع شاید جایگزینی سامسونگ به جای سونی به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی حسگرهای دوربین اپل را با مشکل روبه‌رو کند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد آیفون 20 چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *