همکاری هواوی و مدیاتک برای رونمایی اولین گوشی هوشمند میان رده قطعی شد

هواوی بعد از تحریم از سمت امریکا با مشکلات بسیار اساسی رو به رو شد و هنوز هم این مشکلات برطرف نشده و هواوی به دنبال راه های جایگزین می باشد. یکی از مشکلات اصلی پیش آمده در بخش پردازنده های گوشی های هوشمند این شرکت می باشد که گویا باید کم کم با پردازنده های اختصاصی kirin هواوی خداحافظی کنیم. در جدیدترین اخبار منتشر شده هواوی قرار است در این بخش همکاری هایی با شرکت تایوانی مدیاتک داشته باشد.

ترامپ رئیس جمهوز امریکا که تا چند روز آینده مشخص می شود که باز هم ریاست جمهوری این کشور را در اختیار خواهد گرفت یا نه، هواوی را به دلیل تفض پروتکل های امنیتی تحریم کرد. البته بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این تحریم های بیشتر جنبه سیاسی داشته اند تا منطقی.

حتی خبری منتشر شده بود که مارک زاکربرگ به دونالد ترامپ اخطار داده بود در صورتی که جلوی پیشرفت تکنولوژی شرکت چینی هواوی را نتوانیم بگیریم هیچگاه در این عرصه نمی توانیم به هواوی برسیم. به هر حال تحریم هواوی سبب شد تا در کنار از دست دادن بازار های فروش امریکا، این شرکت اجازه همکاری با بسیاری از شرکت ها را نیز نداشته باشد.

یکی از این شرکت ها TSMC بود که سال ها پردازنده های اختصاصی هواوی را تولید می کرد. بعد از این اتفاق حتی هواوی برای تامین پردازنده های پرچمدارن خانواده هواوی میت 40 نیز به مشکل برخورد و خبر هایی شنیده شد که قرار نیست این گوشی های هوشمند به پردازنده اختصاصی kirin جدید هواوی مجهز شوند.

به هر حال هواوی میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس به پردازنده قدرتمند Kirin 9000 به عنوان اولین پردازنده 5 نانومتری این شرکت مجهز شد و بدون هیچ گونه تعریف اضافی، شاهد عملکرد بسیار خوبی از این پردازنده قدرتمند بودیم. اما همانطور که اشاره کرده ایم شاید Kirin 9000 آخرین پردازنده اختصاصی هواوی باشد.

در همین راستا رایزنی های هواوی با شرکت های دیگر تولید کننده پردازنده های گوشی های هوشمند شروع شد. مدیاتک و کوالکام از اصلی ترین گزینه های هواوی بودند. حال با توجه به اخبار منتشر شده قرار است هواوی برای جدیدترین گوشی هوشمند میان رده خود که بزودی رونمایی خواهد شد از پردازنده مدیاتک بهره ببرد.

البته پیش از این نیز شاهد همکاری این دو شرکت بودیم و این بار قرار است یک گوشی میان رده قدرتمند به یکی از پردازنده های دیمنسیتی مدیاتک که توانسته اند عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارند مجهز شود. لازم به ذکر است که این گوشی میان رده توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را نیز خواهد داشت.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود