آموزش نحوه صحیح شارژ کردن باتری گوشی های هوشمند

باتری گوشی های هوشمند بعد از مدتی استفاده با کاهش عملکرد چشم گیری رو به رو می شوند و ما مجبور می شوید یا باتری گوشی خود را تعویض کنید و اگر امکان چنین اتفاقی وجود نداشته باشد، مجبور به تعویض گوشی هوشمند خود خواهید شد. در این ویدئو ما قصد داریم تا با آموزش نحوه صحیح شارژ کردن باتری گوشی های هوشمند، طول عمر مفید باتری شما را افزایش دهیم.

همانطور که اشاره کردیم این آموزش جامع باعث افزایش طول عمر مفید باتری گوشی هوشمند شما می شود تا دیرتر با مشکلاتی از قبیل خرابی باتری و کاهش عملکرد باتری مواجه شوید.

پیش از این با توجه به نظر سنجی که کاربران بنچیمو در آن شرکت کرده بودند، سوال های پرسیده شد که به شرح زیر است:

باتری گوشی به چند درصد برسد به شارژ وصل می کنید؟

یکی از متداول ترین سوال های کاربران برای شارژ گوشی های هوشمند این بود که بهترین زمان ممکن برای اینکه گوشی هوشمند خود را شارژ کنیم چه زمانی است. اکثرا زمانی که باتری به میزان ظرفیت 20 درصدی رسیده است را بهترین زمان ممکن برای شارژ کردن گوشی بیان کردید. اما درست ترین زمان برای شارژ گوشی، وقتی است که میزان ظرفیت باتری گوشی شما به 30 درصد رسیده باشد.  توضیحات بیشتر و دلیل این اتفاق را در ویدئو بصورت کامل توضیح داده شده است.

باتری گوشی به چند درصد برسد از شارژ جداش می کنید؟

در پاسخ به این سوال، اکثر شما همراهان همیشگی بنجیمو گفته بودید که بین 90 تا 100 درصد تصمیم به جدا کردن گوشی از شارژ می گیرید. در ابتدا باید بگوییم که هیچگاه اجازه ندهید باتری گوشی به میزان ظرفیت 100 درصد برسد که بسیار مضر است. از طرفی بهترین زمان ممکن برای خارج کردن گوشی از شارژ زمانی است که به میزان ظرفیت 80 درصدی رسیده باشد.

پس تا اینجا می دانیم که نباید بگذاریم گوشی ما به شارژ 0 درصدی برسد و خاموش شود و نباید هم اجازه دهیم به شارژ 100 درصدی برسد. بهترین بازه زمانی برای شارژ کردن باتری گوشی، بین 30 تا 80 درصد می باشد. دلیل همه اینها استفاده کامل از فرآِیند چرخه می باشد که توضیحات بیشتر و کامل تر را می توانید در ویدئو مربوطه مشاهده کنید.

آیا از فست شارژ برای شارژ کردن گوشی های هوشمند خود استفاده می کنید؟

با توجه به اینکه اکثر گوشی های هوشمند حال حاضر چه میان رده و چه پرچمدار توانایی پشتیبانی از فست شارژ یا همان شارژ سریع را دارند، بیشترین شما گفتید که برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود از فست شارژ استفاده می کنیم. آیا فست شارژ به باتری گوشی آسب می زند؟

در جواب به این سول نمی توانیم نه نقضش کنیم نه تاییدش کنیم. نحوه عملکرد فست شارژ های در ویدئو بصورت کامل توضیح داده شده و شما می توانید با مشاهده این توضیحات کامل قضاوت کنید که فست شارژ برای باتری گوشی هوشمند شما مضر خواهد بود یا نه. تنها بهتر است بدانید که فست شارژ های برای شارژ کردن باتری گوشی در بازه 0 تا 80 درصدی حداکثر میزان جریان ممکن با توجه به توانش را برای هرچه سریع تر شارژ شدن، به باتری منتقل می کند. اما از 80 درصد به بعد (بازه 80 تا 100 درصدی) پروتکل امنیتی باتری فعال می شود و فست شارژ ها نیز جریان کمتری را در راستای داغ نشدن باتری منتقل می کنند.

آیا اتفاق افتاده که از شب تا صبح گوشی خود را از شارژ جدا نکرده باشید؟

چنین اتفاقی حداقل یک بار برای همه ما افتاده است. اما آیا رخ دادن چنین اتفاقی برای طول عمر مفید باتری گوشی هوشمند ما مضر خواهد بود؟ در جواب این سوال باید گفت بله این اتفاق طول عمر مفید باتری گوشی هوشمند شما را کاهش می دهد.

زمانی که شما گوشی خود را به شارژ می زنید و خوابتان می برد، باتری گوشی به بصورت کامل و 100 درصدی شارژ می شود که این اولین اشتباه می باشد. در مرحله دوم وقتی باتری به 100 درصد می رسد گوشی بصورت خودکار فرآیند شارژ شدن را متوقف می کند به مدت یک تا دو ساعت تا به شما اجازه دهد که از شارژ جدایش کنید.

در صورتی که این اتفاق نیافتد و شما گوشی خود را از شارژ جدا نکنید، بعد از یک یا دو ساعت گوشی شما از 100 درصد به 99 درصد کاهش پیدا می کند و این جاست که دوباره گوشی هوشمند شما اجازه شارژ شدن را صادر می کند و دوباره با رسیدن به شارژ 100 درصدی شارژ فرآیند شارژ شدن را قطع می کند.

این اتفاق آنقدر تکرار می شود تا اینکه شما گوشی خود را از شارژ جدا کنید. در اصطلاح به این نوع شارژ شدن، شارژ قطره ای می گویند که سبب گرم شدن بیش از حد باتری گوشی  و در نهایت کاهش طول عمر مفید آن می شود. برای جلوگیری از این کار اول بهتر است که از شارژ های معمولی استفاده کنید تا فیت شارژ. و راه حل بهتر اینکه می توانید با استفاده از پلاگین هایی که به آداپتور شارژر متصل می شوند زمان مشخصی را برای شارژ شدن گوشی هوشمند خود در نظر بگیرید.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد