هر آنچه باید از اپل واچ 4 بدانید به همراه ویدیو


پس از مدتها انتظار بالاخره ساعاتی قبل کنفرانس اپل تمام شد و محصولات جدید این شرکت در قالب ساعت جدید و سه اسمارت فون معرفی شدند. ساعت جدید اپل از طراحی بسیار زیبا و جذابی برخوردار شده است و دیگر از مشکلات طراحی نسل های قبل رنج نمی برد. ساعت جدید، اپل واچ 4 نامیده می شود که نسبت به نسل های قبل خود از نمایشگری 30 درصد بزرگتر استفاده می کند.

در نسل های گذشته اپل واچ، کاربر می توانست بین سایزهای 28 میلی متر و 42 میلیمتر انتخاب خود را انجام دهد اما در نسل جدید این گجت پوشیدنی، خریداران با سایزهای جدید یعنی 40 میلی متر و 44 میلی متر روبرو هستند. کاربر با لمس نمایشگر می تواند بازخوردی مکانیکی را حس کند که همین موضوع به کاربر حس داشتن یک ساعت واقعی را می دهد.

از نظر ظاهری هم اپل واچ 4 کاربر را برای خرید یک محصول جذاب کمی گمراه می کند زیرا تمام مدل های این ساعت با رنگ های مختلف و ظاهر متفاوت، زیبا به نظر می رسد. اپل برای ساعت خود سه نوع پوشش آلومینیومی را در نظر گرفته است. پوشش خاکستری فضایی، نقره ای و طلایی و یک نسخه از فولاد زد زنگ در پوشش بیرونی مشاهده می شود. اپل در کنار مدل های مختلف، از دو مدل Nike و Hermes هم در ساعت های جدید خود استفاده کرده است.

بلندگوهای استفاده شده در اپل واچ 4 نسبت به نسل گذشته خود تا 50 درصد صدای بلندتری را تولید می کند که با سیستم عامل جدید WatchOS 5 و نرم افزارهای موجود در آن، ترکیب بسیار خوبی را ایجاد کرده است. میکروفون هم در این نسل با بهینه سازی هایی روبرو شده است تا تماس های تلفنی را با وضوح بیشتر منتقل کند.

پشت ساعت از جنس بلورهای سرامیکی و یاقوت کبود است تا امواج سلولی که برای استفاده از نرم افزارهای سلامت مورد استفاده قرار می گیرد، به راحتی به سنسورها و حسگرهای ساعت منتقل شوند. البته این ساختار را در نمای اصلی ساعت هم می توان مشاهده کرد که بهترین علت آن را باید مقاومت بالای یاقوت کبود در برابر ضربه و خط و خش دانست که البته تنها یکی از دلایل استفاده از این متریال در ساختار این ساعت است.

اپل واچ 4 از یک پردازنده 64 بیتی دو هسته ای به نام S4 استفاده می کند که باعث شده این ساعت نسبت به نسل گذشته خود، کارهای روزمره را تا دو برابر سریع تر انجام دهد. یکی دیگر از ویژگی های جذاب اپل واچ 4 را می توان هشدار ساعت با استفاده از شتاب سنج و ژیروسکوب در زمان از بین رفتن تعادل و افتادن شخص دانست. این ویژگی کمک بسیاری به سالمندان و معلولین می کند تا در صورت بروز مشکل، دیگران را  از وضعیت این افراد مطلع سازد.

ارتقاء نرم افزارهای تناسب اندام بسیار جزئی بوده اما همین تغییرات هم می توان کاربران بسیاری را هیجان زده کند. در حال حاضر یک ویژگی الکتروکاردیوگرام وجود دارد که می تواند یک آزمون را که احتمالا به عنوان یک ECG شناخته می شود، اجرا کند، بنابراین شما می توانید وضعیت قلب خود را در هر زمان و هر کجا که هستید بررسی کنید. برای شروع تست دکمه روی نمایشگر را نگه دارید، 30 ثانیه صبر کنید و سپس یک طبقه بندی از ریتم قلب خود را مشاهده کنید. اپل می گوید این امر اطلاعات اضافی حیاتی را برای پزشک شما در صورت داشتن مشکلات قلبی فراهم می کند. شما می توانید قلب خود را بدون دردسر در طول روز چک کنید و نتایجی جامع برای زمانی که بعدا به پزشک مراجعه می کنید، داشته باشید.

با تمام این امکانات جالب است بدانید که باتری اپل واچ 4 نسبت به نسل گذشته خود یعنی اپل واچ 3 تغییری نکرده، پس ما باید شاهد عمر باتری در حد یک روز باشیم. البته اپل اعلام کرده است که با استفاده از نرم افزارهای تناسب، باتری عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.

قیمت اپل واچ 4 در نسخه GPS برابر با 399 دلار است و در نسخه Cellular هم با قیمت 499 دلار روبرو هستیم. با ورود نسل جدید اپل واچ ها، قیمت نسل گذشته اپل واچ کاهش یافته و برای اپل واچ 3 می توان مبلغ 279 دلار را پرداخت کرد. جدیدترین ساعت های هوشمند اپل در روز 14 سپتامبر پیش فروش می شوند و در 21 سپتامبر هم به دست مشتریان می رسد.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

1 دیدگاه

اپل واچ ۴ جان یک فرد را نجات داد - تجربه ای جدید از دانستنی های تکنولوژی و خودرو آبان 7, 1397 - 6:07 ق.ظ
[…] هوشمند اپل واچ ۴ در رخداد اپل به همراه گوشی های هوشمند آیفون ایکس اس و […]
دیدگاه بگذارید