AMD پردازنده گرافیکی اکسترنال Radeon RX 7650M را در ماه جولای سال 2024 عرضه می‌کند

به نظر می‌رسد AMD در حال آماده شدن برای ارائه یک پردازنده گرافیکی لپ‌تاپی از طریق نسخه جدید RDNA 3 Radeon RX 7650M XT باشد.

این اولین باری است که می‌بینیم این نام ظاهر می‌شود. این موضوع توسط AOOSTAR، یک سازنده مینی‌رایانه، فاش شد. این شرکت در سرور Discord خود اعلام کرد که AMD قصد دارد Radeon RX 7650M XT را در ماه جولای سال 2024 معرفی کند و پردازنده گرافیکی در محصول آینده آنها به نمایش درخواهد آمد. پس از پرس و جوی بیشتر از Videocardz، فاش شد که پردازنده گرافیکی لپ‌تاپی جدید AMD به صورت اکسترنال ارائه می‌شود و شبیه به ONEXGPU OneXPlayer خواهد بود.

در حالی که AOOSTAR جزئیاتی را در مورد Radeon RX 7650M XT فاش نکرد، اما گفت که این پردازنده گرافیکی یک مدل کوچک خواهد بود، به این معنی که ما نباید انتظار تغییرات زیادی را در مقایسه با همتایان خود مانند Radeon RX 7600M XT داشته باشیم که اخیراً در میان پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال مورد پذیرش گسترده قرار گرفته است. مدل اکسترنال ارائه شده توسط AOOSTAR دارای یک خروجی HDMI، دو خروجی DP، سه پورت USB، یک پورت OCULINK و یک پورت USB Type-C است. این کارت گرافیک را می‌توان در کنار 4 ماژول حافظه GDDR6 (4-8 گیگابایت) و یک انتقال برق 8 فاز پیکربندی کرد.

اهداف AMD از مدل میان رده جدید RX 7650M XT در خط پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپی RDNA 3 اکنون مشخص نیست. شاید آنها قصد دارند گزینه‌های اقتصادی‌تری را به مصرف‌کنندگان ارائه دهند یا بازار پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال را گسترش دهند. این شرکت همچنان در ارائه پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپی خود از انویدیا عقب است. انویدیا با چندین طرح بر اساس آخرین پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 40 Ada کاملاً بر بازار تسلط دارد، در حالی که AMD تنها تعداد انگشت شماری از طرح‌های لپ‌تاپی را در خانواده کارت گرافیک‌های خود دارد.

از نظر مشخصات باید گفت که فعلاً مشخص نیست که تا چه حد باید از پردازنده گرافیکی RX 7650M XT انتظار داشت. با این حال، با نگاهی به نام‌گذاری، می‌توان گفت که Radeon RX 7650M XT عملکرد زیادی نسبت به Radeon RX 7600M XT نخواهد داشت، به جز افزایش سرعت کلاک. احتمالاً جزئیات بیشتری را در رویداد Computex دریافت کنیم.

پست های مرتبط

شرکت Lexar سرانجام SSD نسل پنجمی NM1090 خود را به بازار عرضه کرد

بررسی ویدیویی عملکرد کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti SUPER

کامپیوتکس 2024 : شرکت Lexar نسل جدید رم‌های DDR5 و نسل پنجم SSD های خود را معرفی کرد