شرکت MSI با بایوس PI V2 1.1.0.0 به میزبانی AMD Zen 3 می رود

پردازنده های نسل جدید AMD مبتنی بر معماری Zen 3 به زودی معرفی می شوند و البته طبق اخبار منتشر شده از عملکرد خیره کننده ای هم همراه هستند. پردازنده های رایزن 4000 همچنان از سوکت AM4 استفاده می کنند که همین موضوع باعث شده تا مادربردهای سری 500 قادر به میزبانی از این پردازنده ها باشند. ام اس آی هم با ارائه یک فریمور جدید بایوس یعنی نسخه PI V2 1.1.0.0 اولین قدم را برای میزبانی از این پردازنده ها برداشته است.

اگر به فکر خرید پردازنده های RYZEN 4000 هستید یا باید به مادربردهای جدیدی که همراه با این پردازنده ها معرفی می شوند فکر کنید و یا از مادربردهایی که به چیپ ست سری AMD 500 مانند X570 / B550 / A520 مجهز هستند استفاده کنید. برای استفاده از مادربردهای مبتنی بر چیپ ست AMD 500 تنها باید بایوس آن را به جدیدترین نسخه بروزرسانی کنید.


نقشه راه AMD برای نسل آینده پردازنده ها / تلنگری برای اینتل


ام اس آی پیش قدم شده و با ارائه نسخه جدیدی از بایوس با کد Combo PI V2 1.1.0.0 قصد دارد تا عملکرد پردازنده های کنونی را بهبود ببخشد و البته خود را آماده کند برای نسل آینده پردازنده های AMD. به گفته این شرکت تایوانی بروزرسانی بایوس در چهار مرحله اتفاق می افتد.

در مجموع تعداد 10 مادربرد MSI X570 نسخه جدید بایوس را دریافت می کنند در حالی که مادربردهای MSI B550 و تعدادی از مادربردهای X570 اواسط ماه اکتبر این نسخه را دریافت می کنند و البته مادربردهای A520 هم تا پایان ماه اکتبر می توانند به این نسخه بایوس مجهز شوند. این تاریخ هم زمان با معرفی پردازنده های جدید AMD یعنی RYZEN 5000 با نام Vermeer و معماری جدید Zen 3 است.

این نسخه از بایوس بجز پشتیبانی از پردازنده های جدید AMD قابلیت های اورکلاک DDR4 OC را بهبود می بخشد و همچنین یک سری از مشکلات موجود در بخش اورکلاک دستی را هم برطرف می کند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود