معرفی رسمی پردازنده های RYZEN PRO 4000 مخصوص لپ تاپ های گیمینگ حرفه ای

معرفی رسمی پردازنده های RYZEN PRO 4000 مخصوص لپ تاپ های گیمینگ حرفه ای

ای ام دی سرانجام پردازنده های قدرتمند سری RYZEN PRO 4000 را برای استفاده در لپ تاپ های گیمینگ حرفه ای معرفی کرد. پردازنده های نسل جدید AMD اولین نمونه های تجاری در این سطح به شمار می روند که از فناوری ساخت 7 نانومتری x86 بهره می برند و به صورت اختصاصی برای استفاده در لپ تاپ های گیمینگ، بهینه سازی شده اند.

پردازنده های قدرتمند سری RYZEN PRO 4000 با بهره گیری از تعداد هسته و رشته قابل توجه و مشخصات بسیار عالی می توانند قدرت بالایی در اجرای بازی و قابلیت های چند وظیفگی ارائه دهند. بهینه سازی فناوری ساخت و توان مصرفی و حرارتی بسیار مناسب سبب می شود تا شرکت های تولید کننده بتوانند از پردازنده های جدید AMD در لپ تاپ های فوق باریک خود نیز استفاده کنند.

طبق اعلام AMD در حال حاضر دو کمپانی HP و LENOVO چند مدل لپ تاپ بسیار قدرتمند را با استفاده از پردازنده های سری RYZEN PRO 4000 طراحی و تولید کرده اند و طی یک ماه آینده شاهد رونمایی و ورود آنها به بازار خواهیم بود. ای ام دی روی ویژگی های امنیتی محصولات جدید خود مانور داده و دلیل آن رقابت با محصولات اینتل در این زمینه است.

پردازنده های مختلف اینتل در سال های اخیر مورد حمله باج افزار و بد افزار های متعددی قرار گرفتند و این کمپانی با ارائه به روز رسانی و اصلاح میکروکد های ریز پردازنده سعی در برطرف سازی آنها داشت. ای ام دی در پردازنده های سری RYZEN PRO 4000 سطح امنیتی را در لایه های متعدد به شدت افزایش داده تا مشکلات مشابه با آنچه که برای اینتل رخ داده، در محصولات جدید این کمپانی رخ ندهد.

سعید مشکلانی معاون ارشد کمپانی و مدیر کل واحد تجاری مشتری AMD در خصوص پردازنده های جدید به نکاتی اشاره کرده است:

پردازنده های سری RYZEN PRO 4000 استاندارد جدیدی را برای کامپیوترهای شخصی از جمله لپ تاپ های رده بالا تا نوت بوک های تجاری باریک و لپ تاپ های تجاری حرفه ای به وجود آورده اند. پردازنده های جدید با توجه به تولید بر پایه فناوری لیتوگرافی 7 نانومتری و بهره مندی از معماری Zen 3 محصولاتی با ارائه عملکرد بسیار پیشرفته، قابلیت های امنیتی قابل اعتماد، عمر باتری چشم گیر و مدیریت پیشرفته برای افزایش قابلیت ها در نوت بوک های باریک را به وجود آورده اند.

در مقام مقایسه می توان به پردازنده AMD Ryzen 7 PRO 4750U اشاره کرد که با بهره گیری از 8 هسته و 16 رشته پردازشی به عنوان قدرتمندترین پردازنده قابل استفاده در الترابوک های گیمینگ با 33 درصد عملکرد چند رشته ای بهتر به شمار می رود. عملکرد آن در مجموعه نرم افزار های Microsoft Office به میزان 37 درصد بهتر از محصولات موجود در بازار است. نسبت عملکرد به توان مصرفی در آن نسبت به نسل گذشته، دو برابر افزایش یافته و طول عمر باتری بیش از 20 ساعت را در حالت پردازش قابل توجه شاهد خواهیم بود.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود