AirPods اپل 50 درصد از سهم بازار هدفون های وایرلس را در اختیار دارد

هدفون های وایرلس Ear-in که درون گوش قرار می گیرند، یکی از محصولات پر فروش یک سال اخیر جهان به شمار می رود و اپل به عنوان اولین تولید کننده هدفون بی سیم با نام AirPods، در حال حاضر 50 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. هر چند اولین نسل AirPods اپل در سال 2016 رونمایی شد، اما اپل برای به ثمر نشستن تلاش خود در تولید این محصول باید مدت زیادی صبر می کرد.

میزان استقبال و محبوبیت خانواده AirPods اپل در حدی بوده که بسیاری از برند های مطرح جهان نیز به تولید محصولاتی مشابه روی آوردند. هر چند تعداد و تنوع نمونه های ارزان قیمت و فیک این محصول در بازار داخلی بسیار بیشتر از نمونه های اصلی است، اما دوست داران کیفیت صدا و اصالت و به خصوص اپل بازان فقط و فقط به خریداری AirPods فکر می کنند.

اپل در جدیدترین آمار خود اعلام کرده که فقط در مدت یک سال اخیر تعداد 60 میلیون AirPods به فروش رسانده که با احتساب فروش کل هدفون های وایرلس، می توان گفت که 50 درصد از سهم بازار هدفون های بیسیم را در اختیار دارد. اپل همچنین اولین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند در جهان بود که پورت 3.5 میلی متری هدفون را حذف کرد و بهترین راه حل این کمپانی نیز ارائه AirPods بود.

تاثیر AirPods در میان کاربران و سایر شرکت های تولید کننده گوشی موبایل و لوازم صوتی در حدی بود که AirPods در میان 10 گجت برتر یک دهه اخیر قرار گرفته است. در میان سایر برند های تولید کننده هدفون وایرلس، اکنون سامسونگ و شیائومی، هر کدام به صورت جداگانه با کسب کمتر از 10 درصد از سهم بازار در رتبه های بعدی جای گرفتند.

از نظر میزان درآمد نیز خانواده AirPods حدود 71 از سهم مالی بازار هدفون های وایرلس را در اختیار دارد. اپل تاکنون 60 میلیون از انواع هدست های وایرلس را به فروش رسانده و آخرین محصول این خانواده نیز چند ماه قبل با نام AirPods Pro معرفی شده بود. تیم کوک و دوستان امیدوارند تا در سال 2024 بتوانند تعداد فروش ایرپادز را به 100 میلیون و بیشتر افزایش دهند.

پست های مرتبط

دستگاه Rabbit R1 بیشتر به یک برنامه اندرویدی شباهت دارد تا یک گجت !

عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی مولد رشد عظیمی را در دوره 2023-2027 تجربه خواهد کرد

سامسونگ سرانجام در مورد گلکسی واچ پریمیوم خود صحبت کرد